اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح جامع گازرسانی به کاشان تحقق یافت؛

عدم قطع گاز کاشان تا قرن آینده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز ‌کاشان گفت: با اجرای طرح جامع گازرسانی به کاشان تا 100 سال آینده این شهرستان با قطع گاز مواجه نمی‌شود.

عدم قطع گاز کاشان تا قرن آینده
علیرضا نبوتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: مشکلاتی در اجرای طرح جامع گازرسانی به کاشان وجود داشت که در دیدار نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با کسائی‌زاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل وقت شرکت گاز ملی ایران برطرف شد.
وی افزود: برای اجرای طرح جامع گازرسانی به کاشان توافقاتی در دیدار اصغر گرانمایه‌پور با کسائی‌زاده معاون وزیر نفت حاصل شد که سپس در دستور کار شرکت گاز استان اصفهان قرار گرفت و با انجام تغییر مسیر خط سراسری گاز با قطر 56 اینچ به تسریع در عملیات خط مذکور منجر شد.
به گفته وی با اجرای طرح جامع گازرسانی به کاشان، حتی در صورت توسعه صنایع در منطقه دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تا 100 سال آینده با مشکل افت فشار گاز و یا قطع گاز روبه‌رو نیستند.
مدیرعامل شرکت گاز شهرستان کاشان افزود: طرح جامع گازرسانی به کاشان با هزینه‌ای بیش از 230 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در پنج فاز اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح از خط هشتم سراسری تا نیروگاه گازی شامل یک هزار و 300 متر خط انتقال 24 اینچ و یک واحد ایستگاه CGS به ظرفیت 2 هزار متر‌مکعب در ساعت با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال اجرا می‌شود.
نبوتی افزود: فاز دوم این طرح نیز از نیروگاه گازی تا میدان شهدای دارالسلام کاشان با اجرای 15کیلومتر خط انتقال 24 اینچ و هشت کیلومتر خط انتقال 16 اینچ و همچنین یک ایستگاه CGS به ظرفیت 2 هزار متر مکعب در ساعت و با 60 میلیارد ریال هزینه اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: فاز سوم طرح جامع گازرسانی به کاشان نیز از کارخانه فولاد کویر تا میدان ولی عصر(عج) شهرستان آران و بیدگل شامل 12 کیلومتر خط انتقال 30 اینچ و چهار کیلومتر خط انتقال 40 اینچ و همچنین یک ایستگاه CGS به ظرفیت 3 هزار متر مکعب در ساعت و با 80 میلیارد ریال هزینه در حال اجراست.
نبوتی فاز چهارم این طرح را از میدان ولی عصر(عج) شهرستان آران و بیدگل تا سفیدشهر و شهر مشکات به طول 35 کیلومتر خط انتقال 16 اینچ اعلام کرد و گفت: بخشی از فاز چهارم این طرح نیز از میدان ولی عصر(عج)شهرستان آران و بیدگل تا پل روگذر راه‌‌آهن خیابان کارگر شهرستان کاشان ادامه می‌یابد.
به گفته وی 56 میلیارد ریال هزینه اجرای فاز چهارم طرح جامع گازرسانی به کاشان است.
مدیرعامل شرکت گاز شهرستان کاشان یادآور شد: فاز پنجم طرح جامع گازرسانی به کاشان نیز از میدان شهدای شهر نوش‌آباد تا مدخل (عج) شهرستان کاشان به طول 16 کیلومتر خط انتقال و 25 میلیارد ریال هزینه اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول