اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت انجمن نمایش اردبیل؛

تئاتر مقاومت به روی صحنه رفت

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس و با مشارکت انجمن نمایش اردبیل چند برنامه نمایشی و تئاتر با محوریت مقاومت و ایستادگی در مناطق مختلف استان اردبیل به روی صحنه رفت.

تئاتر مقاومت به روی صحنه رفت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در برنامه نمایشی «که را بنویسیم، که را ننویسیم» که عصر امروز در اردبیل به روی صحنه رفت، کارگردان این برنامه نمایشی سعی کرد بخشی از ایثارگری‌ها و صحنه‌های مقاومت و شهادت‌طلبی رزمندگان را به شکل هنری و در قالب تئاتر به نمایش بگذارد.
این مجموعه نمایشی را جاوید رخشانی کارگردانی کرده و کار اصلی در گروه نمایشی نیم رخ در قالب رپرتوار تئاتر مقاومت به روی صحنه برده است.
این برنامه نمایشی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برای عموم مردم به نمایش درآمده است بازیگرانی چون شاهد مجتهدزاده و فرنوش فهیمی به ایفای نقش پرداخته و چند تن از هنرمندان دیگر نیز در این برنامه نمایشی ایفای نقش کردند.
این نمایش با محوریت دفاع مقدس از امروز تا دهم مهر ماه در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل و عصرها به روی صحنه می‌رود در اولین روز مخاطبان زیادی را با خود به همراه داشته به طوری که سعی شده در این برنامه‌های هنری مردم بیشتر با جنبه‌های مثبت و سازنده دوران جنگ آشنا شوند.
هم اکنون 13 استان کشور میزبان نمایش‌های تئاتر مقاومت هستند که قرار است برگزیدگان به سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس که در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، راه پیدا کنند.
این جشنواره در بخش مسابقه صحنه‌ای، بین‌المللی، مسابقه آثار عروسکی، کودک و نوجوان، ویژه، خیابانی، تلویزیونی، تولید نمایشنامه و نمایشنامه‌خوانی به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته بسیج در تهران برگزار می‌شود و قرار است به آثار برتر جوایزی اهدا شود.
به گزارش فارس، در مراسم افتتاح این برنامه هنری معاون هماهنگ‌کننده سپاه اردبیل در سخنانی گفت: یکی از زیباترین جلوه‌های دفاع مقدس در قالب تئاتر و فیلم‌های سینمایی به نمایش درآمده و مردم بهتر و بیشتر با حال و هوای جنگ آشنا شدند.
فرهنگ مستعد افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس دوران طلایی و پر از تجربه و اندوخته ملت ایران است که می‌تواند شایسته‌ترین صحنه‌ها در آن خلق شده و به یادگار بماند.
وی تصریح کرد: اگر هنرمندان ما امروز با احساس مسئولیت بیشتر پای کار آمدند تا با استفاده از اندوخته‌ها و تجربیات پیشکسوتان دوران جنگ شایسته‌ترین اثر را خلق کنند نهایت بهجت و سرور است و این نسل می‌تواند پشتوانه غنی برای هنر متعالی و ارزش‌های خلق شده دوران جنگ تحمیلی باشد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه اردبیل در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: جنگ ما زوایا و بخش‌های مختلفی داشته که اگر به دقت زوایا و جنبه‌های مختلف آن را مورد توجه قرار دهیم بهتر می‌توانیم خالق ماندگارترین آثار و شایسته‌ترین تولیدات باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول