اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران:

تئاتر تیرنگ مازندران قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان مازندران گفت: جشنواره تئاتر تیرنگ قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد.

تئاتر تیرنگ مازندران قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رستم کیاکجوری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ از سوی حوزه هنری در مهر ماه سال جاری در مازندران برگزار می‌شود، بیان داشت: جشنواره تیرنگ در سطح کشور به نام مازندران شناسانده شد.
وی خاطرنشان کرد: موقعیت جشنواره تئاتر تیرنگ قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد و چون آداب و رسوم و سنن آئینی مذهبی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران تصریح کرد: برای منطقه‌ای شدن جشنواره تیرنگ نیازمند حمایت مسئولان در بخش‌های مختلف اجرایی هستیم و اعتبارات در این هنر حرف اول را می‌زند.
وی اظهار داشت: تاکنون جشنواره تئاتر تیرنگ با حمایت مسئولان استانی و بدون ورود اسپانسر در مازندران برگزار شد و منتخبان جشنواره تیرنگ به جشنواره ماه که به صورت کشوری است راه می‌یابند.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان مازندران درباره تئاتر کودک یادآور شد: دو سال است که سکوی تئاتر کودک در استان مازندران آماده شد و بعد از جشنواره تیرنگ کارگاه نمایش کودک راه‌اندازی می‌شود و از سال بعد جشنواره تئاتر در این سطح اجرا می‌شود.
مدیر اجرایی جشنواره تئاتر تیرنگ نیز با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی از سوی یکی از اعضا هیئت داوران در مازندران برگزار می‌شود، بیان داشت: روز قبل از برگزاری جشنواره تیرنگ کارگاه سه ساعته تئاتر برای اهالی این رشته هنری در مازندران انجام می‌شود.
سید رحیم موسوی افزود: 48 متن از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره تیرنگ ارسال شد که بعد از بازبینی اولیه و داوری در تهران شش اثر انتخاب و به جشنواره تیرنگ امسال راه یافتند.
وی ادامه داد: شش گروه صحنه‌ای راه‌یافته به جشنواره تیرنگ شامل «آفتاب بر زمین سیونسوم نمی‌تابد» به کارگردانی یاسر محمودی و نویسندگی علیرضا سعیدی کیاسری، «روزی روزگاری نقالی به کارگردانی عبدالرحمان احتسابی طبری،«دار به کارگردانی کیا قربانی و نویسنده فاطمه مکاری،«تابوت» به کارگردانی محسن اردشیر بهرستاقی و« نقطه آغاز» به کارگردانی مهجبین داوری و نوشته محسن یار محمدی است.
موسوی جشنواره تیرنگ را بومی و مذهبی عنوان کرد و گفت: نمایش‌های صحنه‌ای با موضوع‌های آئینی مذهبی، دفاع مقدس و بومی و محلی است.
مدیر اجرایی جشنواره تیرنگ دلیل استانی ماندن این جشنواره بومی و مذهبی را استعدادیابی و پرورش هنرمندان در این بخش دانست و اظهار داشت:  تا موضوع‌های آئینی و دینی مازندران به درستی از طریق هنرمندان استخراج نشود و گروه‌های نمایشی در عمق سنت‌ها آثار ارائه ندهند نمی‌خواهیم زنگ تفریح استان‌های دیگر شویم.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مازندران پرمایه است و تعهد حوزه هنری توانمندسازی هنرمندان است و حضور پررنگ نمایش نامه‌نویسان مازنی در جشنواره تیرنگ نشان از این مدعا خواهد بود.
انتهای پیام/‌ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول