اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیمردانی:

هدف‌گذاری جشنواره رضوی الگوسازی به نفع سینمای ایران است

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده فیلم «نفوذی» گفت: جشنواره فیلم رضوی اگر با یک هدف‌گذاری مشخص، برای فیلمسازان و هنرمندان الگوسازی کند، به نفع سینمای ایران است.

هدف‌گذاری جشنواره رضوی الگوسازی به نفع سینمای ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، حسن علیمردانی درباره تولید آثار با  رویکرد پاسداشت جایگاه و مقام امام هشتم (ع) اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید یک آسیب‌شناسی صورت بگیرد تا بدانیم اشکال از کجاست که ما نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است در سینمای ایران فرهنگ رضوی را به زبان تصویر ترجمه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز به ساخت آثاری با مضامین ارزشمند و دینی دارد، افزود: سینما قابلیت‌های بسیاری دارد که باید از قابلیت‌ها و امکانات‌اش جهت ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی بهره برد ضمن آنکه در این راستا، استعداد، توانایی خوبی در میان هنرمندان کشور وجود دارد که می‌توان به‌خوبی از آن استفاده کرد.
تهیه‌کننده فیلم «سلام بر فرشتگان»، به تأثیر جشنواره رضوی در تشویق و ترغیب هنرمندان به ساخت آثاری با مضامین دینی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره رضوی اگر با هدف‌گذاری مشخص صورت گیرد و به نوعی الگوسازی برای فیلمسازان و هنرمندان باشد، برپایی‌اش به نفع سینمای ایران است.
وی افزود: در برگزاری جشنواره باید خط فکری مورد نظر با اهدای جوایز و تشویق هنرمندانی که در آن مسیر قدم برمی‌دارند و حمایت از آنها برای تولیدات بعدی- ترسیم شود.
علیمردانی گفت: مشکل اصلی سینمای ایران نمایش و اکران فیلم‌هاست. زمانی که فیلم ارزشی و مناسب با حمایت ارگان‌ها و نهادها ساخته می‌شود باید به نمایش درآید تا تاثیر خود را روی مخاطب بگذارد و پیام ارزشمند به مخاطب انتقال یابد اما متاسفانه در چرخه اکران به خط و خط بازی‌ها، کمبود سالن ، سلیقه سینماداران و ... روبه‌رو می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست سینمادارها برای فیلم‌ها تصمیم می‌گیرند یا سیاست معاونت سینمایی اعمال می‌شود، باید برای اکران فیلم‌های ارزشمند و فرهنگی برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و معاونت سینمایی در زمان اکران فیلم از آنها حمایت کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول