اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 مهر ماه صورت می‌گیرد؛

افزایش 15 تا 17 درصدی کرایه تاکسی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین از افزایش 15 تا 17 درصدی نرخ کرایه تاکسی در قزوین خبر داد و گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی از 15 مهر ماه جاری اجرایی می‌شود.

افزایش 15 تا 17 درصدی کرایه تاکسی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد صباغان دوشنبه شب در نشست خبری بیان کرد: از زمان هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت، تنها افزایش نرخ 50 تومانی برای هر مسافر داشتیم و برای سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه تاکسی صورت نگرفته بود.
وی ادامه داد: بخشنامه‌ای از وزارت کشور واصل شد که سازمان تاکسیرانی با مصوبه شورای شهر می‌تواند نسبت به افزایش نرخ اقدام کند که این اتفاق در قزوین افتاد و نرخ کرایه تاکسی 15 تا 17 درصد افزایش یافته و از 15 مهر ماه این موضوع به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قزوین با اشاره به افزایش نرخ آژانس‌ها افزود: نرخ آژانس‌ها در گذشته یک‌هزار و 700 تومان تا 5 کیلومتر پیمایش و از 5 کیلومتر به بالا به ازای هر کیلومتر 70 تومان بود که این موضوع اصلاح شد و اکنون 2 هزار تومان ورودی تا 3 کیلومتر و از 3 کیلومتر به بالا به ازای هر کیلومتر پیمایش 100 تومان کرایه دریافت می‌شود.
وی عنوان کرد: برای حومه نیز سعی شد که برابر مصوبه شورای شهر، اقدام و این مصوبه اجرایی شود و از جایی که مسافر سوار خودرو می‌شود از همان نقطه، هر کیلومتری 250 تومان محاسبه می‌شود و 500 تومان نیز ورودی دارد.
 
* نوسازی دو سوم تاکسی‌های فرسوده در قزوین
صباغان با اشاره به نوسازی تاکسی‌های فرسوده توضیح داد: حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌ها و مسائل مورد توجه دولت‌ها است و در قزوین نیز این موضوع با شکل و سیاق جدیدی به فعالیت خود ادامه می‌دهد به طوری که در بحث نوسازی ناوگان، دو سوم خودروهای فرسوده بالای 10 سال در نیمه نخست سال جاری نوسازی شده و یک سوم تاکسی‌ها باقی مانده که تا پایان سال تمام تاکسی‌ها با عمر زیر 10 سال نوسازی می‌شوند.
وی اعلام کرد: برای نوسازی، نسبت به ثبت‌نام 750 خودروی فرسوده اقدام شده که 500 دستگاه تعویض شدند و در سطح شهر فعالیت می‌کنند و با وجود اینکه نرخ تسهیلات برای تعویض تاکسی فرسوده، 14 درصد است ولی استقبال رانندگان را شاهد هستیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین عنوان کرد: بیشتر خودروهای تاکسی که تعویض شده و نو شده‌اند، از نوع سمند و پژو هستند و سعی شده با نوسازی ناوگان خدمات خود را ارتقا دهیم.
وی خاطر‌نشان کرد: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری 50 دستگاه تاکسی از نوع سمند و پژو به ناوگان تاکسیرانی قزوین اضافه شده است.
 
* ادغام 20 شرکت حمل و نقل درون شهری
صباغان در ادامه با اشاره به تجمیع شرکت‌های حمل و نقل درون شهری اظهار کرد: در خصوص شرکت‌های حمل و نقل عمومی برابر قانون جامع حمل بار و مسافر، مسئولیت نظارت آن بر عهده سازمان تاکسیرانی بوده که خوشبختانه این کار در قزوین صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: حدود 121 شرکت حمل و نقل درون شهری در قزوین داریم که با توجه استقبال کمتر مردم از این شرکت‌ها و داشتن مشکلات مالی، طرحی مطرح شده است که شرکت‌های حمل و نقل درون شهری را تجمیع کنیم و این موضوع مورد استقبال مدیران عامل شرکت‌ها نیز قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: 20 شرکت حمل و نقل درون شهری به زودی ادغام شده و تبدیل به یک واحد می‌شوند و امیدواریم مدیران عامل دیگر شرکت‌ها نیز آمادگی یابند و تجمیع صورت گیرد.
وی به مزایای تجمیع شرکت‌های حمل و نقل درون شهری اشاره و اضافه کرد: این اقدام موجب می‌شود که هزینه‌ها کاهش یابد و اگر هر شرکت 20 خودرو داشته باشند با ادغام 20 شرکت، نظارت بر 400 خودرو صورت می‌گیرد و با این کار، اجرای دقیق آیین‌نامه‌ها نیز راحت‌تر می‌شود و تسهیلات و امکانات نیز به همان شرکت داده می‌شود.
 
* فعالیت 480 تاکسی برای سرویس مدارس در قزوین
صباغان در ادامه از ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی خبر داد و گفت: ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و نصب سایبان برنامه دیگر ماست که ایستگاه 22 بهمن به اتمام رسیده و کار در ایستگاه دو راه همدان در حال انجام است.
وی عنوان کرد: در بودجه سال جاری ساماندهی 10 ایستگاه را در دستور کار داریم که سه ایستگاه در حال انجام است و در مجموع در قزوین 40 ایستگاه تاکسی وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین خاطر‌نشان کرد: اقدام دیگری که در سال جاری انجام شد، خطی کردن خودروهای گردشی بود تا هزینه‌هایی که به راننده تحمیل می‌شود کاهش یابد و از دور زدن باطل تاکسی‌ها جلوگیری شود و مسافران دسترسی بهتری به تاکسی داشته باشند.
وی توضیح داد: ما در سطح شهر قزوین حدود 2 هزار تاکسی زرد گردشی، یک‌هزار و 800 تاکسی آژانسی و یک‌هزار و 900 خودروی شخصی ساماندهی شده داریم که تحت نظر ما کار می‌کنند و روزانه 350 هزار مسافر توسط ناوگان ما جابه‌جا می‌شوند.
صباغان در خصوص سرویس مدارس گفت: 480 تاکسی برای سرویس مدارس در اختیار آموزش و پرورش قزوین قرار داده‌ایم و سال گذشته این تعداد 800 دستگاه بود که در سال جاری نیز فکر می‌کنیم به 800 تا 900 دستگاه تاکسی برای استفاده سرویس مدارس برسیم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول