اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه ثارالله کرمان:

باید هوشیارانه با جنگ نرم مقابله کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز باید در مقابل فکر، باور و اندیشه‌ای ایستاد که بیگانگان به مقابله با آن پرداخته‌اند و در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ‌نرمی که امروز برای ایرانیان طراحی شده است با هوشیاری مقابله کرد.

باید هوشیارانه با جنگ نرم مقابله کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان منصور الهی ظهر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان بهزیستی کرمان با اشاره به اینکه مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که جنگ‌طلب نیستند، اظهار کرد: در آغاز جنگ و هشت سال دوران دفاع مقدس به واسطه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، وارد جنگ شدیم و جوانانمان از جانشان گذشتند تا از میهن و آرمان‌های اسلام دفاع کنند.
الهی با بیان اینکه باید منش شهدا را در بین نسل‌های امروز و آینده گسترش داد، افزود: پس از انقلاب و در آغاز جنگ 167 کشور با انقلاب اسلامی مخالف و 78 کشور به طور مستقیم با ما در جنگ بودند، اما در این دوران، ما جوان‌های ایثارگری داشتیم که به لحاظ معادلات نظامی هیچ برابری با تجهیزات نداشتند.
وی، یادآور شد: آنچه که علت پیروزی ما در جنگ بود، باورها و اعتقادات دینی ما به جهاد و شهادت بود و موجب شد تا سربلند و موفق از میدان حق علیه باطل بیرون بیاییم  و  خیلی‌ها در آن دوران به این اعتقادات ما خندیدند.
الهی با اشاره به اینکه بسیاری از  فرمانده‌هان جنگ عراق، امروز در خاطرات خود نشانه‌های ایمان رزمندگان اسلام را بیان می‌کنند،‌یادآور شد: رشادت‌های جوانان ایرانی در جنگ و اینمان آنها با کمک‌های پنهانی متبلور می‌شد که بر اساس اعتقاداتشان اتفاق می‌افتاد.
وی افزود: یکی از فرماندهان جنگ عراق در کتاب خاطرات خود آورده است، در عملیات بیت‌المقدس توان نظامی ایران در مقابل عراق یک به هزار بود و امکان تهاجم از سوی ایران وجود نداشت، اما شدت توپخانه ایران آنقدر زیاد بود که من مجبور شدم به نمایندگی از صدام به سربازان دستور عقب‌نشینی به فاصله دو کیلومتر بدهم و این‌ها نشان از ایمان سربازان ایرانی بود.
وی با بیان اینکه در دوران جنگ با امکانات کم کارهای بزرگی انجام دادیم، افزود: سربازان ما قبل از به خط زدن دشمن نماز شب می‌خواندند و نماز صبح‌شان ترک نمی‌شد و اینگونه مسایل بود که موجب شد، خداوند در زمان جنگ ایرانیان را سربلند کند.
الهی با تأکید بر اینکه برای دفاع از حقوق خانواده‌های شهدا و دفاع از آرمان‌های شهدا و امام راحل باید رشادت‌های شهدا را به گوش همه برسانیم، تصریح کرد: امروز باید در مقابل فکر، باور و اندیشه‌ای ایستاد که بیگانگان به مقابله با آن پرداخته‌اند و در مقابل با تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی که امروز برای ایرانیان طراحی شده است با هوشیاری مقابله کرد.
وی اذعان داشت: با تربیت اسلامی صحیح فرزندانمان بار دیگر باید در مقابله تهاجم غیرمستقیم دشمن ازجمله ماهواره و شبکه‌های مبتذل و مستهجن بایستیم.
الهی با بیان اینکه شهدای ما در مقابل اینگونه مسایل جان خود را از دست دادند، افزود: باید برای زنده نگه‌داشتن یاد آن‌ها بررسی و آسیب ‌شناسی کنیم که چگونه در مقابل جنگ نرم فرزندانمان را در برابر ترویج بلایا و بی‌بند و باری دشمنان ایمن کنیم.
وی با تأکید براینکه دشمنان امروز برای فرزندان سرزمین ما دایه عزیزتر از مادر شده‌اند، افزود: جرم ما شیعه بودن است و باید در مقابل کرکری‌هایی که به گوشمان می‌خوانند، آگاه باشیم و بدانیم که دین از سیاست جدا نیست و اجازه ندهیم، افرادی که در مقابل جنگ ما را تنها گذاشتند و به فکر راحتی بودند، برایمان تعیین تکلیف کنند.
الهی خاطر نشان کرد: برای اینکه اتحادمان حفظ شود و بدانیم که راه چیست باید از ولی‌فقیه و جانشینی که امام خمینی (ره ) تعیین کرد، پیروی کنیم.
رضا عباسی مدیرکل بهزیستی کرمان در آیین مراسم بزرگداشت 22 شهید دفاع مقدس کرمان،‌ اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردان بزرگ ایران اسلامی است.
وی افزود: برگزاری مراسمی مانند بزرگداشت شهدای دوران دفاع مقدس کمک می‌کند تا بار دیگر رشادت‌های شهدا، ایثارگران، اسرا و آنان که بی‌نام و نشان از این دنیا رفتند، یادآوری شود تا شاید بتوانیم اندکی از دینی که برگردنمان دارند را ادا کنیم.
عباسی با گرامیداشت یاد و خاطره 22 شهید بهزیستی استان کرمان ابراز داشت: اگر امروز در ایران اسلامی با آرامش خاطر و به دور از دغدغه‌ نا امنی زندگی می‌کنیم به واسطه حضور افرادی است که از لذت دنیا گذشتند و آخرت را به خوشی‌های ظاهری ترجیح دادند.
وی با تأکید براینکه باید تلاش کرد تا نسل امروز از آنچه در جنگ اتفاق افتاده مطلع شوند، گفت: اگر بخواهیم هیچ‌گاه از خاطرمان نرود که چه در این دوران گذشت و چگونه ایرانیان با دست خالی و بدون هیچ پشتوانه‌ای در مقابل دشمنان غرب و شرق ایستادند، باید تلاش کرد تا خلاء ایجاد شده در بین دو نسل امروز و انقلاب را از بین برد.
عباسی پرداختن به زوایای مختلف دوران جنگ و بیان آنها را به زبانی که جوانان و نوجوانان ما به سادگی درک کنند را از دیگر موضوعاتی دانست که باید به آن بیش از آنچه امروز اتفاق افتاده توجه کرد.
به گزارش فارس، تعدادی از کارکنان بهزیستی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند به ذکر خاطراتی از آن دوران پرداخت و به برگزیدگان مسابقه خاطره‌نویسی دفاع مقدس جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول