اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش قائمشهر:

قلم و علم اسلحه دانش‌آموزان در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش قائمشهر گفت: در جنگ نرم کنونی، قلم و علم، اسلحه‌های ما در این نبرد نابرابر هستند.

قلم و علم اسلحه دانش‌آموزان در جنگ نرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمد حسین امیری ظهر امروز در آیین نواختن زنگ مقاومت و ایثار و آغاز سال تحصیلی 91-90 شهرستان قائمشهر که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان هوشمند امام جعفر صادق (ع) این شهرستان طنین‌انداز شد، اظهار داشت: شهدای بسیاری را در راه حفظ کیان، ناموس و تمامیت ارضی کشورمان به انقلاب و میهن تقدیم کردیم و به ازای آن نعمات فراوانی کسب کردیم.
وی تاکید کرد: همه پیشرفت‌های رفیع کشور مرهون خون مقدس شهداست و من بعد نیز بنا به فرموده مقام معظم رهبری «جنگ گنجی است که نعمات آن باید استخراج شود» آرمان‌ها و پیام شهدا را باید استخراج و تقدیم فرزندانمان کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش قائمشهر با اشاره به وجود 38 شهید فرهنگی و 135 شهید دانش آموزی شهرستان قائمشهر خاطرنشان کرد: امروز دیگر زمان جنگ با اسلحه سرد به پایان رسیده و باید با شکوفایی استعدادهای درخشان جوانان برومند سرزمین‌مان با اسلحه علم و قلم به مقابله با جنگ نرم دشمنان بپردازیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش قائمشهر با تاکید بر پیشرفته‌بودن کشورها به شرط مجهز بودن به علم و تکنولوژی روز افزود: تحول بنیادین و بهره‌مندی دانش‌آموزان از علم روز در مدارس کشور آغاز شده است.
وی تصریح کرد: سند راهبردی تحول بنیادین با جلسات بسیار به تصویب رسید و امروز در صحن علنی شورای فرهنگی در حال پیگیری و تصویب نهایی است.
امیری تاکید کرد: در تحول بنیادین تنها به زیرساخت‌ها و ظواهر توجه نشد بلکه تحول در محتوا و نرم افزارهای آموزش و کتب درسی هم مورد نظر قرار گرفت.
همچنین در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش نیز برای تبریک آغاز سال تحصیلی 91-90 نیز قرائت شد. 

*در متن پیام حمیدرضا حاجی بابایی آمده است: در سال تحصیلی 90 -91 تصویب اختصاصی بودجه‌های جاری و عمرانی کشور به موضوع‌های قرآنی برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی کشور است.
در این پیام با اشاره به دیگر مصوبات سال تحصیلی جاری آمده است: تالیف ده‌ها کتاب خودآموزی قرآن، احداث کتابخانه و نمازخانه برای همه مدارس کشور، افزایش چشمگیر دانش‌آموزی راهیان نور در این سال، راه‌اندازی تخصصی ورزش در مدارس سراسر کشور، اجرای طرح ملی شنا، افزایش ظرفیت 400 درصدی طرح هجرت مدارس، افزایش تعداد مراکز مشاوره در مدارس و صدور مراکز مشاوره خانواده در سطح کشور برای سال تحصیلی جاری فراهم شده است.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول