اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

وجود بارگاه امام رضا محور توسعه مشهد است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کشف و شناخت استعدادها و توانمندی‌های بومی هر شهری از جمله وظایف مدیران و مسئولان محلی است.

وجود بارگاه امام رضا محور توسعه مشهد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نخستین کنفرانس اقتصاد شهری، نصراله کمالیان که در جمع مسئولان اجرایی این کنفرانس حضور یافته بود اظهار داشت: محور توسعه و رشد اقتصاد شهری در کشور بسیار متنوع و گسترده است و مشابه هم نیز نیست و اگر در اصفهان گردشگری، در اراک صنعت و در یاسوج طبیعت، محور توسعه قرار گرفته است نمی‌شود آنها را در سایر شهرهایی که دارای ویژگی‌های مشابه با این شهر ها نیست تسری داده و اجرا کرد.
وی با انتقاد از رشد کمی صنعت در برخی شهرها با جذابیت های گردشگری و زیارتی گفت: توجه و حمایت ما بیشتر باید به رشد کیفی صنایع موجود باشد زیرا در شهری مثل مشهد با وجود مضجع شریف امام هشتم (ع) که بالاترین جاذبه شهری در راستای رشد اقتصاد شهری است ، توسعه شهرک‌های صنعتی موجود می تواند مزاحم و بازدارنده به شمار روند.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بسیاری از معضلات موجود در شهرهای بزرگ کشور ناشی از عدم شناخت صحیح مسئولان از توانمندی‌های بالقوه در آن شهرهاست و وجود بیش از 900 هزار نفر در حاشیه شهری مثل مشهد یا تخلیه کامل بسیاری از روستاهای اطراف ، حکایت از همین درک غلط و ایجاد جاذبه های کاذب دارد.
کمالیان همچنین با اشاره به لزوم آموزش و شناخت بیشتر مدیران شهری از تازه‌‌های پژوهش‌های علمی و روز جهان در حوزه اقتصاد شهری گفت: رشد آگاهی مدیران شهری و طرح ایده‌های جدید برای توسعه صحیح و کارآمد اقتصاد شهری، نیاز به برپایی چنین کنفرانس هایی را بیش از پیش نشان می‌دهد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول