اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین افتتاحیه صورت میگیرد؛

اجرای هنرمندان مازندرانی در جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: آیین افتتاحیه جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) با اجرای هنرمندان بومی استان مازندران همراه است.

اجرای هنرمندان مازندرانی در جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، علی حسن‌نژاد پژوهشگر و کارشناس فرهنگ بومی مازندران با اعلام این خبر اظهار داشت: عشق و دلدادگی به ساحت قدسی علی‌بن موسی الرضا(ع) با زندگی مردم مازندران عجین شده است و یک باور، اعتقاد و فرهنگ مذهبی محسوب می‌شود.
وی افزود: با توجه به حضور ریشه‌دار علویان در مازندران، ارادت به امام رضا(ع) را در جای جای زندگی و اعتقادات مذهبی مردم این سامان م‌توان مشاهده کرد.
وی اظهار داشت: دلدادگی به امام هشتم(ع) علاوه بر سفر مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب لالایی مادران، نوروزخوانی و چاووشی خوانی ظهور و بروز یافته است.
این کارشناس فرهنگ بومی افزود: زیارت حرم امام رضا(ع) نزد مازندرانی‌ها از  جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از این رو مراسم چاووشی‌خوانی برای زائران در روستاها و شهرها از رونق برخوردار بوده است.
حسن‌نژاد در مورد آیین افتتاحیه جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) گفت: در این مراسم با توجه به حضور میهمانانی از سراسر کشور، فرهنگ بومی مردم استان را در زمینه فرهنگ رضوی در قالبی نو و جذاب اجرا خواهیم کرد.
وی افزود: مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصمیم گرفتند تا با دعوت از هنرمندان بومی استان، گوشه‌هایی از پیوند مازندرانی‌ها با فرهنگ رضوی را به تصویر بکشند که اقدامی قابل تحسین محسوب می‌شود.
آیین افتتاحیه جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) صبح روز دهم مهر ماه در مجتمع فرهنگی و هنری اهل بیت(ع) ساری و با حضور مسئولان ارشد استان، منتخبان جشنواره و عموم علاقمندان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول