اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی:

جشن‌های خورشید فرصتی جهت سامان‌دهی جشن‌های دینی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری جشن‌های سراسری "زیر سایه خورشید" در کشورمان فرصتی دینی برای انجام جشن‌های سازمان‌دهی شده و برنامه‌ریزی شده در کل کشور است.

جشن‌های خورشید فرصتی جهت سامان‌دهی جشن‌های دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جشن‌های سراسری زیر سایه خورشید، محمد غفاری با بیان این مطلب اظهار داشت: وجود مضجع منور رضوی در شهر مشهد باعث برکت ایران اسلامی است و حضور امام رضا (ع) در مشهدالرضا و به طور کلی ایران اسلامی نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.
وی تصریح کرد: تصور خودم اینست که حضور علی بن موسی‌الرضا(ع) در ایران زمینه‌ای برای شروع ظهور حضرت مهدی (عج) است  تا به این انقلاب برسیم.
این مقام مسئول ادامه داد: حضور مضجع منور رضوی به قدری در فضای معنوی کشور تاثیر گذار است که رهبر معظم انقلاب در هر سال چند بار  به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند و برای استمرار آرمان های نظام  انقلاب از این امام همام مدد می‌جویند.
غفاری با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت تاکید کرد: هر سال شاهد رونق و گسترش جشن‌ها از جمله زیر سایه خورشید هستیم که برگزاری این جشن‌ها باید با حضور پر شور مردمی در اقصی نقاط میهن عزیزمان برگزار شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: مردم با توجه به عشق و ارادت به اهل بیت و بویژه به امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، خواهان حضور حداکثری در برگزاری جشن‌های این دهه هستند که باید زمینه این مشارکت برای آنان فراهم شود.
وی با اشاره به حضور سالانه یک میلیون زائر خارجی در بارگاه منور رضوی گفت: همه جهان اسلام از جمله تشیع و تسنن احترام خاصی برای امام رضا(ع) قائل هستند و حضور این زائران در پایتخت معنوی ایران اسلامی سبب تقویت روحیه معنوی آنان شده و سبب برکت برای نظام می‌شود.
غفاری با اشاره به این که امام رضا(ع) عالم‌آل‌محمد(ص) است خاطرنشان کرد: بر همین اساس برگزاری این جشن‌ها باید علمی باشد و سب تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی شود.
این مقام مسئول همچنین به برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در دو کشور عراق و انگلستان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری این‌چنین جشن‌هایی در سرتاسر جهان اسلام به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار است.
چهارمین دوره جشن‌های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 70 شهر و روستا از 22 استان و دو کشور از تاریخ 7 لغایت 17 مهرماه سال‌جاری به همت موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول