اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

ارتقای فرهنگ رضوی نیازمند شناخت سیره ائمه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: نخستین قدم در ارتقای فرهنگ رضوی شناخت سیره اهل بیت(ع) است.

ارتقای فرهنگ رضوی نیازمند شناخت سیره ائمه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس اقبال صبح امروز در جمع مسئولان ارشاد خراسان جنوبی پیرامون ضرورت برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ رضوی اظهار داشت: شناخت سیره اهل بیت(ع) و از جمله امام رضا(ع) بسیار ضروری است زیرا بدون شناخت سیره اهل بیت(ع) در گمراهی و ضلالت خواهستیم.
وی از راهکارهای ارتقای فرهنگ رضوی به استفاده از امکانات رسانه‌ای و افراد خبره به ویژه روحانیان اشاره کرد؛ اگر برنامه‌ریزی و تبلیغ عملی نباشد کارساز نیست بنابراین باید با استفاده از افراد نخبه و آگاه به امور در راستای بهتر اجرا شدن برنامه‌ها گام برداشت.
اقبال پیرامون جایگاه توصیه‌های ائمه در ارتقای فرهنگ رضوی گفت: فرهنگ و هنر دو اصطلاح بسیار گسترده و وسیع است که می‌تواند تعاریف مختلفی داشته باشد اما در دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) فرهنگ و هنری ارزشمند است که بتواند انسان را به معبود نزدیک کند.
وی یادآور شد: بنابراین تمام توجه قرآن و اهل بیت(ع) به این است که انسان شناخته شود و بتواند با نزدیکی به خدا در مسیر آبادانی دنیا و آخرت خود و جامعه کوشا باشد.
فرماندار فردوس تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس حقایقی از دستورات و زندگی اهل بیت(ع) مردم را به وظایف واقعی خود آشنا سازند.
اقبال ادامه داد: رسانه‌ها برای اینکه بتوانند در این وظیفه موفق باشند باید از زبان هنر و قدرت آن استفاده کنند که انواع و اقساط هنر اعم از فیلم کوتاه و بلند، نمایش، شعر و نقاشی می‌توان به نوبه خود تأثیرگذاری خاصی داشته باشد.
وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی الگوهای موفقی که در سایه تعالیم اهل بیت(ع) توانسته‌اند در بعد معنوی و حقیقت انسان پله‌های ترقی را طی کنند را معرفی و مردم را عملاً به تعالی و پیشرفت معنوی رهنمون دهند.
فرماندار فردوس خاطرنشان کرد: هنرمندان می‌توانند با تفکر در ظرافت‌های موجود در خلقت و با الگوگیری از طبیعت پیرامون خود به خلق آثاری هنری اسلامی بپردازند و از این طریق رسالت خویش را در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) انجام دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول