اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان جنگ نرم؛

رسانه‌ها جای توپخانه‌ها را گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسمی در طبس گفت: امروز ابعاد جنگ نرم به مراتب گسترده‌تر از جنگ سخت در دوران دفاع مقدس است.

رسانه‌ها جای توپخانه‌ها را گرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حسین خسروی ظهر امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از بسیجیان، ایثارگران و مسئولان و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان طبس اظهار داشت: برخی نمک‌نشناسانی که نان جمهوری اسلامی ایران را خورده و امروز به عنوان فراری در آن سوی مرز به سر می‌برند، عقیده داشتند که مدیریت فقهی مطلوب نیست و با دین نمی‌توان یک کشور را اداره کرد اما امروز جمهوری اسلامی ایران برخلاف این تصور باطل، با تکیه بر دین بر تمامی موانع و مشکلات فائق آمده است به طوری که انقلاب اسلامی رو به تکامل و پیشرفت، و دشمنان رو به اضمحلال و نابودی هستند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از ثمرات مکتب امام صادق (ع) است افزود: به گفته مسئولان جنگ، تا قبل از انقلاب سابقه نداشته است که جنگی رخ دهد و قطعه‌ای از خاک کشورمان به تصرف دشمن درنیاید و تنها در دوران دفاع مقدس بود که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی هم به دشمن داده نشد.
این سرهنگ بازنشسته سپاه ادامه داد: صدام می‌خواست نقش ژاندارم آمریکا را در منطقه ایفا کند و به دنبال تجزیه و تصرف ایران بود اما راه به جایی نبرد و دشمنان نیز نتوانستند جلوی موج اسلام را بگیرند به طوری که مثلا امروز انقلاب کشور مصر الگو گرفته از ایران و در واقع ادامه انقلاب اسلامی ماست.
وی خاطرنشان کرد: با پایان یافتن جنگ نظامی، برنامه‌های دشمن علیه ما پایان نیافته است بلکه جنگ در قالبی جدید و به صورت فرهنگی و نرم ادامه دارد و مسئولان آمریکائی و متخصصان جنگ روانی نیز اعلام کرده‌اند که با کشورهایی که نمی‌توان به لحاظ نظامی مقابله کرد باید از طریق جنگ روانی وارد شد.
خسروی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها جای توپخانه‌ها را گرفته‌اند اضافه کرد: ابعاد جنگ نرم به مراتب گسترده‌تر از جنگ سخت در دوران دفاع مقدس است به طوری که رسانه‌ها، مطبوعات، ماهواره‌ها و فیلم‌ها حتی تا دل روستاها هم رفته است.
وی ادامه داد: جنگ سخت عراق و ایران محسوس بود اما جنگ نرم محسوس نیست و در جنگ سخت دشمن به دنبال تخریب مرز بود اما در جنگ نرم دشمن درصدد تخریب مغزهاست.
این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت یادآور شد: یکی از ابعاد جنگ نرم این است که ما را در درون کشور به مسائل فرعی مشغول کنند تا مسائل اصلی را از یاد ببریم که یکی از این مسائل اصلی، اصل هشتم قانون اساسی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه امروز مغفول واقع شده است.
ابوالقاسم احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس نیز در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اقتدار امروز امت اسلامی را مرهون حماسه جاوید رزمندگان، ایثارگران و شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس دانست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول