اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

ضرورت ایجاد موزه همه جانبه دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع دفاع مقدس موزه همه جانبه در سطح کشور وجود ندارد.

ضرورت ایجاد موزه همه جانبه دفاع مقدس
حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: حفظ و ثبات این انقلاب و نظام در سایه جان‌نثاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس حاصل شده است.
وی افزود: باید آثار و برکات دوران شکوهمند هشت سال دفاع مقدس، خاطرات و ایثار و جانفشانی ملت و رزمندگان اسلام را برای جامعه به ویژه نسل جوان بازگو کرد تا در سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند.       
نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی دانشگاه‌ها را یکی از راهکارهای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌هایی که در دوران دفاع مقدس فعالیت‌های نظامی مختلف داشتند می‌توانند این فرهنگ را به دانشجویان و کسانی که در نیروهای مسلح قرار دارند انتقال دهند که ماندگار هم می‌شود.
قربانی رسانه‌ها را یکی دیگر از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان برشمرد و تصریح کرد: رسانه‌ها در قالب فیلم‌ها و نمایش‌ها می‌توانند ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس را به عموم جامعه منتقل کنند.
وی با بیان اینکه بخشی از فرهنگ دفاع مقدس در کتب درسی نهفته است، اظهار داشت: کتب درسی یکی از عوامل مؤثر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس است که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشند.
نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه خطیر نیروهای مسلح ادامه داد: برخی از نیروهای مسلح وظیفه حفاظت از مرزهای فیزیکی را دارند که ضمن مسلح شدن به تمامی فنون نظامی تمام تجهیزاتی را که برای دفاع از مرزهای فیزیکی کشور لازم است باید برعهده بگیرند.
قربانی افزود: برخی از نیروهای مسلح علاوه بر مرزهای فیزیکی دفاع از مرزهای اعتقادی و انقلاب را بر عهده دارند که نمونه بارز آن مقابله با جنگ نرم دشمن و فضای سایبری است.
وی با بیان اینکه تا کنون فرهنگ دفاع مقدس به خوبی در سطح جامعه انتقال داده نشده است، اظهار داشت: یکی از آنها نبود موزه همه جانبه در بحث دفاع مقدس است که در این زمینه اعتبارات لازم اختصاص نیافته است.
نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر آثار و برکات مثبت دفاع مقدس را به خوبی برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین کنیم فرهنگ ایثار و شهادت که از نیازهای اساسی یک جامعه است، ترویج داده می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول