اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

100 برنامه در طبس اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت: تمهیدات لازم برای اجرای حدود 100 برنامه در هفته دفاع مقدس امسال در شهرستان طبس اندیشیده شده است.

100 برنامه در طبس اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، ابوالقاسم احمدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس ضمن گرامیداشت فرارسیدن سی و یکمین سالروز دفاع مقدس، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس، به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد که فرموده‌اند: «ما در جنگ انقلاب‌مان را به جهان صادر کردیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و ما در جنگ به مردم جهان و به‌ویژه مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمام قدرت‌های جهانی سالیان سال می‌شود مبارزه کرد.»
وی ادامه داد: امروز به فضل الهی شاهد گسترش موج بیداری اسلامی در سطح جهان و به‌ویژه منطقه خاورمیانه و تحقق وعده‌های امام راحل(ره) هستیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز امت اسلامی مرهون فداکاری شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان است، به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد که می‌فرمایند: «دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران است و خاطرات جنگ گنجینه‌ای تمام نشدنی برای آیندگان است.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در هفته دفاع مقدس در طبس پرداخت و بیان کرد: ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان طبس شکل گرفته و برنامه‌ریزی لازم نیز برای گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای بزرگوار و تجلیل مطلوب از رزمندگان، ایثارگران، آزادگان، خانواده معظم و معزز شهدا و همه نقش‌آفرینان این حماسه جاوید انجام شده است.
احمدی افزود: اجرای این برنامه‌ها از فردا آغاز شده و تا ششم مهر ماه ادامه خواهد یافت که از جمله مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از بسیجیان و ایثارگران و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان، میثاق با شهدا با حضور در گلزار شهدا و غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، گردهمایی و نشست روشنگری باحضور ایثارگران، رزمندگان و بسیجیان، و نمایش مستند عملیات بدر و بیان خاطرات رزمندگان و آزادگان در سطح شهر و محل‌های تفریحی و پارک‌ها اشاره کرد.
وی یادآور شد: باتوجه به اینکه هفته دفاع مقدس امسال مصادف با ایام شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) است، مراسم عزاداری ایام شهادت این امام بزرگوار به صورت گسترده در سطح شهرستان طبس و رده‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس همچنین از برگزاری شش یادواره شهدای پایگاه‌های مقاومت بسیج طبس در هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: این یادواره‌ها شامل یادواره شهدای روستاهای محمدآباد، کاظم‌آباد، سرند و خرو و همچنین یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج ولایت و شهدای گمنام و یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) طبس است.
وی گفت: در این هفته جمعی از ایثارگران، رزمندگان، فرهنگیان بسیجی، مسئولان ادارات و نهادها و فرماندهان رده‌های مقاومت بسیج با امام جمعه طبس دیدار می‌کنند و علاوه بر این به مناسبت آغاز فصل تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، زنگ حماسه ماندگار در واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی به صدا درمی‌آید.
احمدی اضافه کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، رژه سازمان‌یافته یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی و بسیجیان گردان‌های مقاومت بسیج عاشورای محلات و امام حسین (ع) و بسیج اقشار، رژه موتوری، همایش فرهنگیان بسیجی، نشست‌های روشنگری سیاسی و بصیرت‌افزایی دینی، جلسات شب شعر و خاطره‌گویی، نمایشگاه عکس و کتاب و ده‌ها برنامه و مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی در هفته دفاع مقدس امسال در طبس برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن دهه کرامت یعنی ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت باسعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، همایش گوهر علم و عفاف و جشن میلاد حضرت معصومه (س) در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در طبس برگزار خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس با اشاره به تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا در راستای حفظ وحدت و بصیرت‌افزایی و همچنین توجه به بیداری اسلامی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم پاسدار خوبی برای خون شهدای بزرگوار و دستاوردهای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده و در آینده نزدیک شاهد شکست دشمنان و ستمگران و پیروزی نهایی اسلام و مسلمانان باشیم و بتوانیم زمینه ظهور مولا و آقای‌مان حضرت بقیه‌ا... الاعظم(عج) را فراهم کنیم.
وی همچنین از تمامی افرادی که در راستای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در طبس همکاری و مساعدت دارند، تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول