اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

دفاع مقدس گنجینه‌ای بیانتها است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین دفاع مقدس را گنجینه‌ای بی‌انتها خواند و گفت: هر نویسنده‌ای باید سهم خود را به دوران دفاع مقدس ادا کند.

دفاع مقدس گنجینه‌ای بیانتها است
سردار محمدرضا نقدی در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به موضوعات پربار در دفاع مقدس، این دوران را گنجینه‌ای بی‌پایان عنوان کرد و اظهار داشت: هر نویسنده‌ای باید سهمی از دوران دفاع مقدس قائل شود و دین خود را به این دوران ادا کند.
وی آمار 9 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نسبت به 2 میلیون و 400 هزار بسیجی درگیر در جنگ تحمیلی را ناچیز خواند و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که حداقل هر پنج سال هر ناشر 10 عنوان کتاب در عرصه دفاع مقدس تولید کند.
رئیس بسیج مستضعفان خاطرنشان کرد: اگر آن 2 میلیون و 400 هزار بسیجی شرکت‌کننده در جنگ هر کدام خاطرات خود را به صورت کتاب درآورد تعداد زیادی کتاب در حوزه دفاع مقدس و هرکدام در نوع خود منحصر به فرد تولید می‌شود.
وی به وفات کسانی که از دوران دفاع مقدس خاطرات ارزشمندی دارند، هشدار داد و بیان داشت: امنیت و استقلال امروز ایران را مدیون این افراد هستیم.
نقدی بیداری اسلامی در منطقه را نشأت گرفته از رشادت‌های رزمندگان ایران در جنگ هشت ساله دانست و اظهار داشت: در جنگ تحمیلی ایران و عراق بود که پرده تزویر استکبار برانداخته شد و دنیا جرات و جسارت را از ما یاد گرفت و به صحنه آمد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هفته دفاع مقدس همچون برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد، تصریح کرد: برای سال آینده علاوه بر نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس آمادگی برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز تمام استان‌های کشور متناسب با آن استان را داریم. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از دیگر اقدامات گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برگزاری نمایشگاه سیار و نیز برپایی یک‌هزار نمایشگاه کتاب در سال گذشته در استان‌ها برشمرد و افزود: سال آینده حرکتی گسترده‌تر و چشمگیرتر در عرصه کتاب دفاع مقدس خواهیم داشت.
وی به علاقه ویژه مردم درباره آثار مربوط به دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی انسان می‌خواهد یک مقوله فرهنگی ارزشمند را به جامعه بنوشاند ولی زیاد گوارا نیست اما به برکت شهدا حوزه دفاع مقدس جزو پرفروش‌ترین حوزه‌ها است.
نقدی دفاع مقدس را درخشان‌ترین نقطه تاریخ ملت ایران دانست و افزود: در تاریخ ملت ایران در هیچ دوره‌ای به این عزت و سربلندی وجود نداشته است و حتی می‌توان گفت در بشریت نیز وجود نداشته است.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس دوره‌ای است که یک ملت تنها و غریب برای دفاع به صحنه آمد و در برابر تمام مستکبران دنیا که در آن روز دو ابرقدرت دست به دست هم دادند و جنگ را به راه انداختند و در این راه مردانه ایستاد و سربلند خارج شد. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین دوران دفاع مقدس را در تاریخ بشریت جزو معدود اتفاقات مهم دانست و افزود: پرداختن به این قطعه درخشان بر همگان ضروری است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول