اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه کاشان:

چرایی تداوم جنگ در اصلاحات قوت گرفت

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه کاشان گفت: شبهه چرایی تداوم جنگ پس از فتح خرمشهر در دوران اصلاحات قوت گرفت.

چرایی تداوم جنگ در اصلاحات قوت گرفت
حجت‌الاسلام سید‌محسن حسینی‌دیباجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: یک شبهه‌ای که دشمنان داخلی به ویژه در ایام اصلاحات به آن دامن زدند و آن را مورد پرسش قرار می‌دادند چرایی ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بود و می‌گفتند: "حالا که خرمشهر را پس گرفته بودیم پس چرا به جنگ با عراق ادامه دادیم؟".
وی سپس به تبیین دلایل ادامه جنگ توسط ایران با عراق پرداخت و گفت: شناسایی و تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت از سوی عراق نخستین دلیل معقولی است که می‌توان برای علت ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر به آن اشاره کرد چرا که باید علاوه بر معرفی چهره عراق به عنوان کشور مهاجم، خسارت و ویرانی‌هایی که به واسطه بمباران‌ها و حملات نظامی این کشور به ایران اسلامی وارد شده بود توسط کشور متجاوز جبران می‌شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کاشان به عدم تأمین امنیت در مرزهای ایران به عنوان‌ دلیل دیگر تداوم جنگ از سوی ایران نیز اشاره و عنوان کرد: در شرایطی که نقاطی در شلمچه، طلائیه و طول مرز فکه تا قصر شیرین در اشغال عراق ‌و مناطقی چون مهران عملا در اشغال دشمن بود آزادسازی نقاط اشغال شده غیر‌معقول می‌نمود و در آن سو نیز عراق و سازمان ملل متحد نیز از پس دادن این مرزها حرفی نمی‌زدند.
حسینی دیباجی داشتن موقعیت بهتر ایران در جنگ را علت سوم عدم قبول توقف جنگ ذکر کرد و گفت: در حالیکه نیروهای ایرانی روی نوار پیروزی بودند توقف جنگ و نشستن پای میز مذاکره و چانه‌زنی روی حقوق مسلم منطقی نبود.
وی در خصوص علت چهارم ادامه دادن جنگ عنوان کرد: در این زمان شهرهای آزاد شده چون خرمشهر به علت حضور دشمن در مناطق اطراف آن هنوز دچار تهدید بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه کاشان از افزایش توان نظامی ارتش عراق با وجود آسیب‌های جدی در جنگ و بیم از حمله با شدت بیشتر با وجود صلح ظاهری به عنوان دلیل پنجم تداوم جنگ یاد کرد و افزود: آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان، لهستان، سوئد، رومانی، ایتالیا، یوگسلاوی، جمهوری چک به همراه کشورهای عربی و در رأس آن عربستان از جمله کشورهایی بودند که با کمک‌های مستقیم و حتی وعده کمک نظامی عراق را به شدت مجهز کرده بودند.
وی به همراه داشتن شماتت دوستان و آیندگان در صورت توقف جنگ در اوج قدرت و دادن فرصت مجدد به عراق و همچنین عدم اطمینان سیاسی و نظامی به صدام به عنوان دیکتاتوری دیوانه را به عنوان دلایل ششم و هفتم لزوم ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر ذکر کرد.
حسینی دیباجی در پایان وظیفه جوانان امروز را حراست و دفاع از آرمان‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: بهای آزادی و پیشرفتی که امروز در ایران اسلامی شاهد آن هستیم  را 213 هزار شهید، 335 هزار جانباز، 42 هزار و 618 آزاده و 7 هزار مفقودالاثر پرداخت کرده‌اند که باید همگان به ویژه نسل جوان از این دستاوردها پاسداری و حراست کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول