اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به فارس خبر داد:

اختصاص 2 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی و اولویت‌های استفاده در کشاورزی

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: 2 میلیارد اعتبار صندوق توسعه ملی ‌در توسعه زیربناها، آب و خاک، توسعه مکانیزاسیون، توسعه باغات، توسعه شیلات، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای استفاده می شود.

اختصاص 2 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی و اولویت‌های استفاده در کشاورزی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان امروز در حاشیه مراسم" دهمین یادواره سراسری تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از ایثارگران" در پاسخ به سوال خبرنگار فارس از این مساله که سپرده 1.3 میلیارد دلاری اعتبار صندوق توسعه ملی در بانک کشاورزی در چه بخشها و با چه اولویت‌هایی هزینه می‌شود، گفت: 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای استفاده ارزی_ ریالی در بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد که بخشی در بانک کشاورزی و بخشی در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری وزارت کشاورزی به صورت قرارداد سپرده می‌شود تا در اختیار سرمایه‌گذاران خصوصی و غیر د ولتی قرار گیرد.
وزیر جهاد  کشاورزی افزود: این اعتبارات در توسعه زیربناها، آب و خاک، توسعه مکانیزاسیون، توسعه باغات، توسعه شیلات، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای استفاده می‌شود.
وی افزود: برخی سرمایه‌گذاران هم که مایلند دربخش کشاورزی به ویژه در صنایع غذایی  سرمایه‌گذاری ‌کنند حمایت خواهند شد.
خلیلیان در مورد اقدامات انجام یافته در مورد دامداران گفت: ورود شیرخشک ممنوع شده، 100 میلیارد تومان از بدهی معوق دامداران پرداخت شده، 250 میلیارد تومان از محل ستاد هدفمندی یارانه‌ها در اختیار صندوق توسعه دامداری قرار می‌گیرد که 100 میلیارد تومان پرداخت شده و 150 میلیارد تومان هم پرداخت خواهد شد.
وی افزود: طی توافق سه جابنه ستاد هدفمندی یارانه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه دامداری قرار است این اعتبارات در توسعه دامداری استفاده شود که بخشی از آن هم حمایت از تامین علوفه دامداران است.
خلیلیان افزود: با این اعتبار علوفه در اختیار دامداران قرار می‌گیرد و بعد از چند ماه پول آن گرفته می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای دامداران شیری فعال به منظور تسویه بدهی‌های قبلی وام جدید داده می‌شود که بازپرداخت آن با یکسال تنفس و طی 5 سال خواهد بود و امکان دریافت وام جدید هم میسر خواهد شد.
انتهای پیام/ص   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول