اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال صورت گرفت؛

تردد 15 میلیون خودرو در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تردد 15 میلیون خودرو در تابستان امسال در استان خبر داد.

تردد 15 میلیون خودرو در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمد اشرف‌نیا در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل استان، اظهار داشت: توسعه جاده‌ها مهم‌ترین زیرساختی است که آذربایجان شرقی نیاز دارد و خوشبختانه دولت با اشراف کامل به این موضوع مطالعات و اجرای جاده‌ها را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: تا دولت نهم حتی مطالعه بزرگراه و آزاد راه در آذربایجان شرقی صورت نگرفته بود ولی پس از روی کارآمدن دولت دکتر احمدی‌نژاد در اکثر محورهای مواصلاتی پروژه‌های مهم عمرانی در حال انجام است و روز به روز بزرگراه‌های استان رشد می‌یابد.
اشرف‌نیا با اشاره به تردد 15 میلیون خودرو در تابستان امسال در استان، عنوان کرد: با وجود اینکه این آمار نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد یافته ولی تصادفات در این مدت کاهش داشته که این امر نشان از اهمیت توسعه راه‌ها و خدمات بهینه‌ای بوده که به مسافران ارایه شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: متاسفانه پس از بهره‌برداری بزرگراه پیامبر اعظم تبلیغات منفی گسترده ای برای زیرسؤال بردن اهمیت این پروژه انجام شد ولی امروز شاهد هستیم با وجود اینکه حجم گسترده‌ای از ترددها در این محور انجام می‌شود تنها پنج درصد از کل تصادفات استان در این محور اتفاق افتاده است.
اشرف‌نیا ادامه داد: ارائه آمار صحیح می‌تواند در توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب تاثیر گذار باشد و در برنامه‌ریزی‌ها موثر واقع شود، ولی باید توجه شود که آمار و گزارش‌های ارائه شده کارشناسی شده و کامل باشد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه حمل و نقل و ترافیک، عنوان کرد: تمام ارگان‌های دخیل در امر حمل و نقل باید با همکاری رسانه‌ها اقدام به توسعه فرهنگ حمل و نقل در استان کنند تا دیگر نیازی به مداخله پلیس در حمل و نقل نباشد.  
در این جلسه مقرر شد تا صدا و سیمای استان ویژه برنامه‌ای برای فرهنگ‌سازی حمل و نقل تولید کرده و هزینه های این برنامه را از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تامین کند.
همچنین نصب دوربین‌های ثبت تخلفات ثابت و ایجاد پایگاه‌ها اورژانس و هلال احمر در تعدادی از محورهای مواصلاتی استان به تصویب این کمیته رسید.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول