اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد:

پیش‌بینی درآمد 200 میلیون دلاری برای انیمیشن‌های تولیدی حوزه هنری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با هیئت وزارت دینی و اوقاف الجزایر گفت: مرکز تولید انیمیشن حوزه هنری هم‌اکنون مشغول تولید انیمیشن است که پیش بینی شده فروش جهانی آن بالای 200 میلیون دلار باشد.

پیش‌بینی درآمد 200 میلیون دلاری برای انیمیشن‌های تولیدی حوزه هنری
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با هیئت وزارت دینی و اوقاف الجزایر با تشریح فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و فعالیت‌های دینی این سازمان با بیان این که در ایران بیش از 70 هزار مسجد و 85 هزار مرکز دینی وجود دارد، گفت: در فرهنگ ایرانیان در طول سال آیین‌های دینی بسیاری برپا می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی برای بهتر برگزار شدن این مراسم و آیین‌ها حدود 50 هزار نفر از طلاب را به این مراسم اعزام می‌کند.
خاموشی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی متولی مدیریت میانی عرصه تبلیغ است، گفت: ما پرورش طلبه و طلاب را بر عهده نداریم بلکه تربیت یافتگان را سازمان دهی و به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کنیم.
وی با اعلام این که در ایران نزدیک به 60 هزار هیئت مذهبی وجود دارد، گفت: فعالیت هیئت‌های مذهبی در ایران هم مساجد و هم غیر مساجد را در بر می‌گیرد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین بخشی است که در زمینه نشر و چاپ قرآن فعال است و میزان نسخه‌های قرآنی که در ایران چاپ و منتشر شده، در جهان اسلام مانند ندارد و از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال چند ده هزار قرآن بازبینی کرده‌ایم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این که در ایران بعد از انقلاب اسلامی در هر سال صدها نوع نسخه قرآن چاپ شده است، گفت: برای نظارت بر قرآن 6 مرحله بازخوانی وجود دارد و حتی به تازگی قانونی تصویب شده که تابلوهای آیات قرانی که از کشورهایی مانند چین وارد می‌شوند با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی بازبینی شوند و پس از تایید اجازه توزیع در بازار را پیدا کنند.
خاموشی با تاکید بر این که آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد، گفت: برای این امر ما بیش از 10 هزار خانه قرآن در روستاها دایر کرده‌ایم و همچنین فعالیت دارالقرآن‌های استان‌ها و شهرستان‌ها را تبیین کرده‌ایم و همچنین اخیرا مقام معظم رهبری ماموریتی به سازمان تبلیغات اسلامی داده اند که آموزش حافظان قرآن گسترش پیدا کند تا تعداد آنان به 10 میلیون نفر برسد.
او درباره مسابقات قرآنی نیز گفت: مسابقات قرآنی تا سطح استانی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود و در مرحله کشوری و بین‌المللی این مسابقات با مشارکت سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می‌شود و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی به تمام مسابقات جهانی قرآن قاری اعزام می‌کند.
حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به این که وب سایت "تبیان" در راستای حکم رهبری مبنی بر توجه به فناوری اطلاعات در حوزه دین فعالیت می کند، گفت: این وب سایت هم اکنون به 9 زبان دنیا در حال فعالیت است و حدود یک و نیم میلیون نفر در روز از آن بازدید می‌کنند.
خاموشی افزود: یکی دیگر از مواضع سازمان تبلیغات اسلامی تولید و توزیع آثار مکتوب است و 7 انتشارات زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند و انتشارات سوره مهر توانسته است تیراژ یکی از کتاب‌هایش را به مرز 500 هزار نسخه برساند و کتاب‌هایی که در این انتشارات به 50 هزار جلد رسیده است به صورت فهرست قابل توجهی در آمده‌اند.
وی با ارائه توضیحاتی درباره دیگر موسسات نشر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، تاکید کرد: خبرگزاری مهر و تهران تایمز مراکز دیگر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و همچنین مجموعه‌ای با نام «تسلیم نور» راه اندازی کرده که به اوقات فراغت دانش آموزان از راهنمایی تا آغاز دبیرستان می‌پردازد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با تاکید بر این که مرکز تولید انیمیشن از سوی حوزه هنری راه اندازی شده است، گفت: هم‌اکنون این مرکز مشغول تولید انیمیشن است که پیش بینی شده فروش جهانی این محصول بالای 200 میلیون دلار باشد.
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول