اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره امام رضا:

ترویج آموزه‌های فرهنگ رضوی از اولویت‌های دستگاه‌ها شود

خبرگزاری فارس: دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: آشنایی با آموزه‌های فرهنگ رضوی و ترویج آن در جامعه باید در دستور کار دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف قرار گیرد.

ترویج آموزه‌های فرهنگ رضوی از اولویت‌های دستگاه‌ها شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری صبح امروز در نشست با اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت با بیان این که جمهوری اسلامی ایران برپایه اعتقادات فرهنگی، ولایی و رضوی بنا شده است، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی باید همپای مردم در راه ادای دین به ساحت مقدس امام رضا (ع) ادای دین کنند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین رسالت دستگاه‌های دولتی را تلاش در راه گسترش معارف سیره رضوی و مکتب اهل بیت(ع) دانست و بر ضرورت گسترش فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد.
جعفری تصریح کرد: نابسامانی‌ها، آشفتگی‌ها و آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم آشنایی مردم با سیره و معارف رضوی است.
 وی یکی از راهکارهای محدودشدن دایره آسیب‌های اجتماعی را گسترش فرهنگ رضوی اعلام کرد و یادآورشد: آشنایی با آموزه‌های فرهنگ رضوی و ترویج آن در جامعه باید در دستور کار دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف قرار گیرد.
جعفری اظهار داشت: جشنواره امام رضا (ع) در سال اول کارخود را با هشت برنامه آغاز کرد و در چهارسال در گستره کشوری به ثبت رسید و پس از آن وارد عرصه بین‌الملل شد.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر تلاش در راه گسترش سیره اهل بیت (ع) در جامعه تاکید کرد و افزود: صیانت از فرهنگ اسلامی و ایرانی منجر به شکل‌گیری جشن‌های دهه کرامت شد.
در ادامه این نشست دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: خادمان فرهنگی امام رضا (ع) قدر جایگاه خود را بدانند و آن را با هیچ پست و منصبی عوض نکنند.
حمیدرضا سلیمانی برگزاری جشن‌های دهه کرامت را موجب انس و الفت بیشتر با سیره اهل بیت (ع) دانست و ادامه داد: درمورد موضوع جشن‌های دهه کرامت همه دستگاه‌ها کشور احساس تکلیف می‌کنند و با تمام قوا و انرژی در راه گسترش فرهنگ رضوی و برگزاری مطلوب جشن‌های دهه کرامت تلاش می‌کنند.
وی تلاش در راه برگزاری این جشنواره را کاری برخاسته از دل وجان دانست و یادآورشد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تمام همت خود را در برگزاری باشکوه تر جشن‌های این دهه به کار خواهند گرفت. 
در ادامه این نشست اعضای ستاد اجرایی جشن‌های مردمی دهه کرامت به ارائه گزارشی از روند برنامه‌ریزی‌های خود پرداختند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول