اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابلسر:

ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بابلسر گفت: ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی جامعه است.

ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی است
محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس یکی از پدیده‌های منحصر به فرد در تاریخ معاصر ایران بوده که با گذشت زمان اهمیت حفظ این ارزش از مسائل مهم اجتماعی به شمار می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که لازم است تا با برخورد مناسب از سوی برنامه‌ریزان فرهنگی و شرکت فعالانه در جریان اشاعه فرهنگی همراه شود. 
فرماندار بابلسر تصریح کرد: برای حفظ و ارتقای ارزش‌های دفاع مقدس باید از کمرنگ شدن شدن این ارزش‌ها جلوگیری کرد و برای تبدیل این وضعیت از سطح ملی به گروهی و باورپذیر کردن این ارزش‌ها برای مخاطبان اقدام کرد.
نادری بیان داشت: اکنون با گذشت یک دهه از دوران دفاع مقدس باید دغدغه مسئولان و تمام گروه‌های تاثیرگذار جامعه این باشد که چگونه از ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس محافظت و پاسداری شود.
فرماندار بابلسر با اشاره به راهکارهای مهم برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس توجه به فرهنگ بسیار بااهمیت است زیرا شناخت مباحث فرهنگی می‌تواند حربه بسیار قوی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باشد با توجه به اینکه ضروری است حرکت و جهت‌گیری نهادهای تربیتی به سمتی باشد که مدعیان این ارزش‌ها خود نمونه و الگوی عینی ارزش‌ها و تجسم واقعی آنها باشند.
وی ادامه داد: به گونه‌ای که نسل جدیدی که جنگ را ندیده و نمی‌شناسد بتواند بسیاری از جاذبه‌های معنوی دوران جنگ را یافته و الگوبرداری کند.
فرماندار بابلسر گفت: در یک مقطع تاریخی شاهد بودیم که امام راحل(ره) در مقام یک نخبه فکری، حرکت فرهنگی‌ را سامان داد که با هدایت جامعه به سوی تحول فرهنگی آن را از تمامی آسیب‌های موجود فرهنگی اجتماعی حفظ کرد.
نادری اضافه کرد: این مسیر طی نشد مگر از طریق روشنگری امام درباره مبانی معرفت دینی و آن هم آنچنان قدرتمند، شفاف و بدون واسطه به نظارت اجتماعی قوی ختم شد که محصول آن تضامن اجتماعی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی بود.
این مسئول متذکر شد: باورپذیر کردن ارزش‌های دفاع مقدس راهکار دیگر برای اهمیت پیدا کردن ارزش‌های دفاع مقدس است، ولی باید توجه داشت که برای رسیدن به این مقصود نباید بیش از حد از حربه تبلیغات سود جست، زیرا این کار ارزش‌ها را از مفاهیم فرهنگی خود دور می‌کند.
وی اذعان داشت: عناصر فعال و مؤثر فرهنگی می‌توانند از طریق رسانه‌های جمعی و جهت‌گیری کلان برنامه‌های فرهنگی کنترل اجتماعی را برای دفاع از ارزش‌ها زمینه‌سازی کنند و الگوهای مناسبی برای اجرای صحیح و کارآمد برنامه‌ها ترویج کنند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول