اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه اعلام کرد:

آسفالت 910 هزار مترمربع از معابر ارومیه

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: امسال 910 هزار مترمربع از معابر ارومیه مرمت، زیرسازی و آسفالت شدند.

آسفالت 910 هزار مترمربع از معابر ارومیه
علیرضا عصمت‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: سال جاری عملیات زیرسازی و آسفالت و مرمت خیابان‌ها و معابر سطح شهر ارومیه در قالب 42 فقره معبر با صرف اعتبار 215 میلیارد ریال انجام شده است.
وی تصریح کرد: رشد و توسعه روزافزون و بی‌رویه شهر ارومیه و به دنبال آن عملیات اجرایی شرکت‌های خدمات‌رسان به ویژه شرکت گاز در سنوات اخیر و با توجه به خاکی بودن اغلب مناطق حاشیه شهر و شهرک‌ها شهرداری ارومیه را بر آن داشت تا با شتاب هر چه بیشتری به آسفالت‌ریزی خیابان‌های سطح شهر اقدام کند و در این راستا در پنج ماه نخست، در سال 90 ، 42 خیابان ارومیه ساماندهی و آسفالت‌ریزی شده است.
این مسئول افزود: در این ارتباط 150 هزار تن آسفالت، تولید، حمل و در سطح شهر پخش شده است.
عصمت‌پرست با اشاره به احداث و پوشش 9 فقره کانال با اعتبار 25 میلیارد ریال، خاطرنشان کرد: احداث یک باب کتابخانه محله‌ای، 28 فقره نماسازی مساجد و احداث دو باب سرویس بهداشتی با اعتبار 5 میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده از ابتدای سال 90 شهرداری ارومیه است.
وی گفت: با توجه به جاری بودن نهرهای زراعی در نقاط مختلف شهر و به دلیل تلاقی یا موازی بودن معابر شهری با نهرها نقشه مشخصات این آبراه‌ها تهیه شده است.
عصمت‌پرست افزود: شهرداری ارومیه بودجه‌ای را برای ساماندهی، لایروبی کانال‌ها و چاه‌ها به تناسب احداث و پوشش کانال‌های سطح شهر اختصاص داده است.
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در این مهم، اظهار کرد: این اقدامات شامل احداث و پوشش کانال‌های دیگاله، علی‌آباد، علامه مجلسی،‌ خاقانی، 8 شهریور، قره‌حسنلو، سیلگاه طرزیلو، دره‌چایی و پوشش کانال طریقت است که از سال 89 تا کنون احداث شده است و انجام این عملیات عمرانی با مدیریت راهبردی پروژه‌ها از سوی معاونت فنی و عمرانی و با مشارکت مناطق چهارگانه شهرداری انجام شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول