اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام چالویی:

شهادت رمز بالندگی انقلاب است

خبرگزاری فارس: یکی از وعاظ و خطیب مشهور تهران از روحانیت به ‌عنوان مشعل‌داران تاریخ اسلام نام برد و گفت: شهادت رمز بالندگی انقلاب است.

شهادت رمز بالندگی انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، شنبه شب با حضور پرشور روحانیت و مردم ولایت‌مدار نکا از مقام شامخ 30 شهید روحانی نکا تجلیل شد.
حجت‌الاسلام محمدصادق چالویی از وعاظ و خطبای تهران در مراسم گرامیداشت شهدای روحانی نکا و سومین سالروز درگذشت حجت‌الاسلام  رضا گلوردی مدیر حوزه امام جعفر صادق (ع) در این حوزه علمیه گفت: شهادت رمز بالندگی و عزت انقلاب ماست.
وی از روحانیت به‌عنوان مشعل‌داران تاریخ اسلام نام برد که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشته و نه تنها در سنگر اعتقادی بلکه در دفاع نظامی با دشمن نیز پیشتاز بوده‌اند.
چالویی بیان داشت: وجود این روحانیون شهید از شهرستان نکا، بیانگر مجاهدت همه‌جانبه روحانیت در عرصه‌های مختلف انقلاب و از جان گذشتگی آنان است.
این واعظ در ادامه یادآور شد: روحانیت در نشر دین باید با تمام امکانات وارد شود و در تبعیت از رهبری و سیره پیامبر اکرم (ص) پیشقدم باشند تا جامعه با هدایت آنان به سمت تعالی و پیشرفت رهنمون شود.
وی اضافه کرد: ارشاد مهم‌ترین وظیفه روحانیت در تمام عرصه‌ها، اماکن و لحظه‌هاست و نباید دمی از این وظیفه مهم و خطیر غافل شویم.
چالویی با اشاره به جایگاه رفیع علم و علم‌آموزی عنوان کرد: فراگیری علوم و نشر آن در تمام شرایط از وظایف مهم ماست که نباید از آن غافل شویم، بلکه باید  در این دنیای پیشرفت و تکنولوژی از یکدیگر سبقت گرفته تا به درجه عالی  مسائل مختلف دست یابیم.
این واعظ متذکر شد: نقش روحانیون در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بسیار برجسته بوده و تعداد شهدای روحانی در قیاس با سایر اقشار، قابل توجه است که باید در پاسداشت نام و یادشان دقت شود و پیام‌رسانی در این رابطه به‌درستی انجام شود.
چالویی پیشرفت را در گرو علم‌آموزی و طلب علم دانست و اذعان داشت: ائمه اطهار و قرآن نیز در این راستا توجه ویژه‌ای اعمال داشته‌اند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول