اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

روحانیت نابسامانی‌های فرهنگی را سامان دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل وظیفه روحانیت را سر و سامان دادن به نابسامانی‌های فرهنگی در جامعه دانست.

روحانیت نابسامانی‌های فرهنگی را سامان دهند
حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه مراسم بازگشایی حوزه علمیه عصمتیه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: نیت درست برای ورود به عرصه تعلیم و تربیت می‌تواند در کیفیت و کمیت تحصیل بسیار تاثیرگذار باشد، زیرا ورود صادقانه به حوزه علمیه  می‌تواند انسان را نشان‌دار کند.
روحانی خطاب به طلبه‌ها خاطرنشان کرد: موسسه عصمتیه با پول بیت المال، کمک مردم و عنایت امام زمان (عج) شکل گرفت، نکند به نام امام عصر خیانت کنید و به غیر از نیت صادقانه آگاهانه از این مکان مقدس سو استفاده کنید، باور داشته باشید رسالتی که امروز به عهده شما گذاشته شد عرصه‌ای است که علاوه بر شرافت علم، مسئولیت سنگین تعلیم دینی جامعه نیز به گردن شما نهاده شده است.
امام جمعه بابل علما را مدافعان اصلی ارزش‌های الهی دانست و بیان داشت: حوزه‌های علمیه در جامعه برای تعلیم و آشنایی دین توحیدی، نبوت، فقه و مباحث الهی شکل گرفت و در این زمینه روحانیان زیادی با آثار ارزشمند خود درصدد تربیت افراد برجسته برآمدند و جز حامیان امت قرار گرفتند و امروز ما از برکات تلاش و آثار آنها استفاده می‌کنیم.
روحانی بیان داشت: از همه طلاب انتظار دارم که با شور و نشاط مضاعف در کلاس‌های درس حاضر شوند زیرا وجود شور و نشاط درونی زمینه اصلی موفقیت شما را فراهم می‌کند.
وی وظیفه روحانیت را سر و سامان دادن به نابسامانی‌های فرهنگی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به این نیت شکل گرفت تا به تبلیغ دین بپردازند و با اینکه نهادهای مختلفی در جامعه برای تبلیغ دینی شکل گرفت، ولی هیچ ارگانی به اندازه روحانیت کار موثر و مفید نکرده و مدافع انقلاب و ارزشهای اصلی جامعه نبودند.
روحانی با اظهار تاسف از حضور مبلغان دینی غیرمطلع در مجالس و اماکن اسلامی اذعان داشت: بارها شاهد حضور مبلغان دینی در مجالس مختلف هستیم که اطلاعات و آشنایی کافی در مورد مسائل دینی نداشته و حتی برخی مواقع سواد خواندن و پایه علمی کافی ندارند و اطلاعات غلط به مخاطبان خود می‌دهند که باید به جای آنها مبلغان آگاه و عالم جایگزین شوند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول