اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشاره به شرایط حساس منطقه؛

آیت‌الله صفایی: روحانیت از فرهنگ اسلامی دفاع کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: روحانیت به عنوان مهم‌ترین عنصر در این شرایط حساس باید از فرهنگ اسلامی دفاع کند و در گسترش فرهنگ دینی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت تلاش مضاعفی داشته باشد.

آیت‌الله صفایی: روحانیت از فرهنگ اسلامی دفاع کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز  در آیین آغاز سال تحصیلی طلاب در استان بوشهر اظهار داشت: هیچگاه دشمن با این همه قدرت در قابل دین قرار نگرفته بود اما در شرایط کنونی و تاثیرات دین در اوضاع فعلی جهان هوشمندانه وارد عرصه شده است.
وی افزود: امروز دشمن با تمام تکنولوژی‌هایش در مقابل اسلام، تشیع و فرهنگ دینی قرار گرفته است؛ در این یکسال تلاش حوزوی خوبی در استان بوشهر صورت گرفته و مدارس حوزوی این استان مشغول به کار و تلاش شده‌اند ولی باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش بیشتری صورت گیرد.
صفایی بوشهری یادآورشد: دشمن با تهاجم سخت و نرم برای محو اسلام و تشیع وارد میدان شده به همین دلیل است که علمای مکتب امیر مومنان علی (ع) و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه زمان خود در یک صف در راه کسب علم و دانش دینی و فهم مسائل روز جهان باید برنامه ریزی دقیقی در هدایت فرهنگی داشته باشند و فضایی پر از عطر دین و دین‌مداری را فراهم کنند.
مدیرحوزه علمیه استان بوشهر نیزگفت: زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی حوزوی در این استان ضعیف و مناسب نیست.
حجت الاسلام رضا خدری افزود: هم اینک پنج مدرسه علمیه در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد تنها مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر دارای فضای مناسبی است و مابقی مدارس در فضای آموزشی استیجاری اداره می‌شوند.
وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای جذب اعتبارات ولی ساخت این مراکز زمان زیادی می‌طلبد و در سال تحصیلی جدید بازهم مشکل فضا را داریم.خدری با تاکید براینکه ما در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان استان بوشهر در زمینه ساخت و ساز مدارس علمیه هستیم اضافه کرد: استقلال حوزه‌ها از دولت‌ها از سیاست حوزه علمیه است.
وی با اشاره به فعالیت مرکز مدیریت استانی در استان بوشهر یادآور شد: به برکت فعالیت اساتید معظم مرکز مدیریت استان بوشهر راه اندازی شده هرچند در سال گذشته نتوانستیم متناسب با انتظارات این مرکز برنامه‌ها را پیش ببریم ولی امیدواریم امسال با ساماندهی مدارس علمیه و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری بتوانیم مشکلاتمان را به حداقل برسانیم.
خدری گفت: ساماندهی کادر علمی و مدیریتی، برگزاری همایش‌ها در امور تبلیغی، اعزام 100مبلغ، افتتاح دو ساختمان مدرسه علمیه 14معصوم در برازجان و ساختمان علمیه خورموج، تاسیس مدارس علمیه در دیر و عسلویه، مدرسه بلند مدت در خورموج طی دو سال آینده و ایجاد مدرسه علمیه در گناوه ،جم، دیلم و خارک، احداث خوابگاه مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر و ساخت مدرسه علمیه کنگان از جمله کارهای در دست اجراست که بخشی در سالجاری و بخشی در سال‌های آینده عملی می‌شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول