اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانش‌آموزان امروز مدیران آینده نظام

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان امروز مدیران و آینده‌سازان فردای نظام اسلامی هستند.

دانش‌آموزان امروز مدیران آینده نظام
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهر ماه هر سال یادآور شور و شوق کودکانه فرزندان ماست که به سادگی یک نسیم و زیبایی یک گل راهی دیار علم و تربیت می‌شوند.
با فرا رسیدن ماه مهر مدرسه‌ها جان دوباره می‌گیرند و بار دیگر صدای شادی بچه‌ها در کوی و برزن به گوش هر شهروندی می‌رسد.
دبستان که در نظام آموزشی کشورمان یک مقطع تحصیلی محسوب می‌شود، مرحله‌ای است که بسیاری از دانش‌آموزان پس از ورود به آن زندگی تحصیلی و اجتماعی جدیدی را آغاز می‌کنند.
کودک با ورود به مدرسه شخصیت کودکانه خود را با دانش‌آموز بودن کامل می‌کند و به سوی مرحله نوجوانی به تکامل می‌رسد و از همین دوران است که سازندگی و ابتکار در وجود او شکل می‌گیرد و استعدادهای نهفته‌‌اش شکوفا می‌شود.
پایه‌های تعلیم و تربیت در همین دوران است که بنا گذاشته و دانش‌آموز امروز آینده ساز فردای کشور می‌شود.
اگر بتوانیم فرزندانمان را در راستای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی‌ رشد داده و تربیت کنیم در واقع آینده کشور خود را بیمه کرده‌ایم.
امروزه توجه به مسئله تعلیم و تربیت بیش از دیگر زمان‌ها دارای اهمیت است زیرا با توجه به جریان جنگ نرم دشمن در کشور که ذهن و روح فرزندان ما را نشانه رفته است باید با چشمانی دوچندان بینا مراقب تعلیم و تربیت فرزندان خود باشیم.
نقش والدین نیز در این راستا در کنار اولیای مدرسه بیش از گذشته تاکید می‌شود زیرا آموزش‌های همسو مدرسه و خانه می‌تواند هویت دانش‌آموز را مستحکم کرده و آنان را به رشد و تعالی برساند که در غیر این صورت هرگونه تضاد بین خانه و مدرسه موجب متزلزل شدن هویت و انحراف فرزندانمان خواهد شد.
با در نظر گرفتن تمام تجهیزاتی که امروز دشمن با نام تکنولوژی و پیشرفت در راستای منحرف کردن فرزندان ما از داشته‌های خود دارد، بیش از هر چیز هماهنگی آموزش‌های خانه و مدرسه توصیه می‌شود.
دانش‌آموزان امروز برای تحصیل در مدارس بسیاری از امکانات مدرن برخوردارند که در گذشته وجود نداشته است، شبکه‌های اینترنتی، تلفن‌های همراه، برنامه‌های ماهواره‌ای، انواع سی‌دی‌های آموزشی، آموزش‌های از راه دور و خلاصه بسیاری از موارد دیگر که به کمک دانش بشری آمده‌اند نباید موجب به زوال کشیدن فرزندان ما در امر تعلیم و تربیت شوند.
مدرسه خانه دوم فرزندان جامعه است یعنی جایی که افسران جنگ نرم در آن تربیت می‌شوند و باید برای خودکفایی ایران عزیز گام بر دارند.
توجه به هرگونه اختلاف نظر بین والدین و اولیای مدرسه در راستای تربیت فرزندانمان در این راستا اهمیت دارد زیرا آموزش‌های لازم برای تربیت کودک باید به گونه‌ای باشد که کودک موضوعات مطرح شده از سوی مربیان مدرسه را با مفاهیم مطرح شده از طرف پدر و مادر خود یکی بداند.
این مسئله نه تنها در مورد نکات تربیت اسلامی بلکه در مورد بسیاری از شیوه‌ها و قوائد تدریس نیز صدق می‌کند زیرا در بسیاری از موارد دیده شده که والدین حین کمک به فرزندشان در مسایل مربوط به کتاب درسی دچار مشکل می‌شوند.
امروزه با گسترش فرهنگ و افزایش روز افزون تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان و دگرگونی‌های سریع سیستم آموزش و پرورش، تغییراتی نیز در شیوه‌های آموزش به وجود آمده که ممکن است والدین با آن روش‌ها به خوبی آشنایی نداشته باشند و رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش، بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها نسبت به اهمیت تعلیم و تربیت را می‌طلبد.
در پایان باید اذعان داشت که نخستین وظیفه مدرسه ساختن انسان برای فردایی بهتر و روشن است یعنی انسانی که بتواند با بهره‌گیری از علم و توانایی‌هایش راه را به درستی از بیراهه بشناسد و برای شناخت حقیقت گام بردارد و دانش آموخته خود را در راستای صلاح مردم کشورش و جهان به‌کار گیرد هرچند که در دوره ابتدایی نیازی به تاکید بر آموزش مفاهیم مختلف و یا کسب آگاهی‌های علمی فراوان نیست ولی در کنار این دانش‌اندوزی، پرورش مهارت‌های مطلوب و ایجاد نگرش‌های مفید برای ادامه مسیر زندگی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
در یک جامعه خودکفا و متعالی برای آنکه افراد بتوانند نقش خود را به نحو موثرتری انجام دهند باید از مهارت‌ها و دیدگاه‌های خاصی برخوردار باشند تا مناسب با دنیای روز و هماهنگ با تغییرات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی عمل کنند و در این راستا تنها تربیت اسلامی است که می‌تواند پاسخگوی نیاز بشری در تمام امور زندگی برای خود و فرزندانمان باشد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول