اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه خبر داد:

فعالیت 80 مدرسه امین در سطح کشور

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از فعالیت80 مدرسه امین در سطح کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

فعالیت 80 مدرسه امین در سطح کشور
حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم‌، با اشاره به تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش اظهار داشت: سال گذشته 24 هزار برنامه از سوی مبلغان در مدارس قم برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این امر پیگیری می‌شود که برای هر مدرسه علمیه شش مدرسه وابسته در قالب مدرسه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود و با تحقق این امر وجود 300 مدرسه علمیه، هزار و 800 مدرسه آموزش و پرورش از سوی حوزه‌ها مدیریت می‌شود.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: سال گذشته 32 مدرسه وابسته به حوزه راه‌اندازی و مدیریت آن به صورت حوزوی انجام شد و مردم استقبال خوبی از این مدارس داشتند.
وی ادامه داد: مدیریت این مدارس بر عهده حوزه قرار می‌گیرد ولی بودجه عوامل این مدارس از سوی آموزش و پرورش تامین می‌شود.
نبوی با اشاره به شیوه اداره مدارس امین گفت: هیئت امنایی در گام نخست برای این مدارس تشکیل می‌شود ولی به حجم آموزش‌ها افزوده نمی‌شود چراکه برخی مدارس دارای صبغه دینی بوده و افزایش حجم آموزش‌ها سبب می‌شود دانش‌آموزان از دین دلزده شوند.
وی عنوان کرد: فعالیت در زمینه مسائل تربیتی به طور جدی در این مدارس پیگیری می‌شود و دانش‌آموزان در حوزه اخلاق، ادب دینی، احترام به پدر و مادر آموزش‌هایی دریافت می‌کنند.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی از مدت‌ها پیش از سوی حوزه دریافت شده است، بیان داشت: مجوز مدارس غیرانتفاعی برای حوزه به دلیل دریافت پول‌های گزاف مناسب نبود چراکه به طور طبیعی تنها سرمایه‌داران می‌توانستند به این مدارس ورود داشته باشند.
وی با بیان اینکه برنامه فرهنگی برای این مدارس تدوین شده است، بیان کرد: این طرح ابداعی و بومی است و به جای دستیابی به تمام شاخصه‌های دینی، محدود به برخی از شاخصه‌هاست.
نبوی یادآور شد: اعتقاد به خدا و اولیا، اهل نماز و حجاب و راستگویی برخی از این ویژگی‌ها و شاخصه‌های در نظر گرفته شده برای این مدارس بوده و طریقه دستیابی به این ویژگی‌ها نیز مطرح شده است.
وی با بیان اینکه سفیران هدایت تحولی در حوزه و مدارس تحول در فرهنگ کشور است، خاطرنشان کرد: امسال تعداد مدارس امین از 32 مدرسه به 80 مدرسه امین در سطح کشور افزایش پیدا می‌کند و تعداد این مدارس در استان‌های مختلف به تمایل مدیران آموزش و پرورش بستگی دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول