اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگواری:

پیشرفت‌های علمی بشر مدیون امام صادق است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت کنونی بشر مدیون خدمات علمی امام صادق(ع) است.

پیشرفت‌های علمی بشر مدیون امام صادق است
حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌محمد بزرگواری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تسلیت شهادت پیشوای ششم شیعیان حضرت امام صادق (ع) اظهار داشت: آن امام بزرگوار ستاره درخشانی در آسمان علم و معرفت بوده و امروزه پیشرفت کنونی بشر مدیون خدمات علمی آن امام همام است.
نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امام صادق(ع) بنیانگذار علوم جدید و پرورش دهنده دانشمندانی بزرگ در این عرصه بود، ابراز داشت: آن حضرت اعتقاد داشت که اسلام را می‌توان با دانش و علم به سایرین معرفی کرد و با ابزار دانش و معرفت قلوب بشر را به تسخیر اسلام درآورد.
بزرگواری همه ائمه را پیش‌قراولان علم و اندیشه دانست و گفت: در این میان امام صادق به صورت تخصص وارد این موضوعات شده بود و با همین ایده به پیشبرد اهداف اسلام در حوزه‌های دیگر از جمله بخش سیاسی کمک می‌کرد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به همه جویندگان علم و ادب و دانش در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان ایرانی باید در راه علم‌اندوزی امام صادق (ع) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.
بزرگواری افزود: سرمشق گرفتن از زندگی سراسر معنوی آن امام همام که همواره به دنبال کسب علم و معرفت و پرورش شاگردان خالص و فرهیخته و خودساخته بود، الگویی جاودانه برای همه جویندگان معرفت است که این تقارن معنادار را به فال نیک می‌گیریم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امام صادق(ع) و شاگردان آن حضرت خالق علوم بسیاری بوده‌اند و امروزه دانش بشری مدیون خدمات ارزنده علمی آن حضرت است.
بزرگواری پیشرفت کنونی ایران اسلامی در علوم مختلف را نیز تا اندازه بسیار زیادی مدیون و وابسته به خدمات علمی این ستاره پر فروغ آسمان علم و دانش دانست و افزود: متاسفانه آن‌گونه که باید در رابطه با خدمات برجسته و غیر قابل وصف آن حضرت برای جوانان سخن نگفته‌ایم و دلایل پرداختن بیش از حد آن حضرت به موضوعات علمی را برای این نسل تبیین نکرده‌ایم.
بزرگواری به پیشرفت‌های علمی کشورمان در سه دهه اخیر اشاره کرد و افزود: همه قابلیت‌هایی که اکنون در علوم مختلف کسب کرده‌ایم ریشه و منشاء آن به اسلام و بزرگان آن از جمله امام صادق (ع) برمی‌گردد که متاسفانه دیگران زودتر و بهتر از ما به این دستاوردهای علمی شاگردان آن حضرت دست یافتند و ما تقریبا با فاصله زمانی بسیار زیاد و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی در حال رسیدن به مدارج عالی علمی هستیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول