اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد:

ارسال 320 اثر به جشنواره خط‌‌‌ نگاره‌های رضوی‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال 320 اثر به دبیرخانه جشنواره خط نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی خبر داد.

ارسال 320 اثر به جشنواره خط‌‌‌ نگاره‌های رضوی‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، محمد مطهری‌فر‌‌ اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی «نقاشی‌خط و خط‌نگاره‌های رضوی» همزمان با دهه کرامت در دو بخش نقاشی‌خط و خط‌نگاره‌ها در خراسان‌ جنوبی برگزار می‌شود.
وی اشاعه ترویج فرهنگ منور رضوی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره معصومین به ویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی ـ هنری در زمینه سیره شخصیتی و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار از دیگر اهداف این جشنواره است است.
وی افزود: از صاحبان آثاری که قابلیت کارگاهی داشته باشد به صورت حضوری دعوت می‌شود که به تولید آثار خود بپردازند. 
وی همچنین از حضور مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در مراسم اختتامیه این جشنواره در بیرجند خبر داد و گفت: علی‌تن، عین‌الدین صادق‌زاده و نصرالله افجه‌ای داوران این جشنواره هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی‌ خاطر نشان‌کرد: قرار است این جشنواره به صورت کارگاهی در روزهای هفتم و هشتم مهر ماه در بیرجند برگزار ‌شود و شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور پیدا کنند.
مطهری‌فر افزود: قرار است آثار تولید شده در این کارگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد همچنین در روز برگزاری اختتامیه نمایشگاهی از آثار هنرمندان نیز در محل نگارخانه بهمن بیرجند برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: از مجموع 320 اثر دریافت شده، 24 اثر از هنرمندان استان است که در این جشنواره حضور دارند.
وی عنوان کرد: جشنواره رضوی که یک جشنواره بین‌المللی است در 32 نقطه از کشور و 28 کشور خارجی اجرا می‌شود که در 60 نقطه از جهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول