اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش:

شهرداری‌ آبپخش حق کتابخانه عمومی را نمی‌پردازد

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی آبپخش گفت: شهرداری‌ آبپخش حق کتابخانه عمومی شهر را نمی‌پردازد.

شهرداری‌ آبپخش حق کتابخانه عمومی را نمی‌پردازد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی دهقان در نشست انجمن کتابخانه عمومی آبپخش اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی باید تمام هزینه‌های جاری خود را تامین کنند و هیچ منبع مالی و اعتباری جز حق عضویت سالانه که مبلغ 3 هزار تومان است، ندارند.
وی بیان داشت: کتابخانه آبپخش بالغ بر 800 عضو دارد که بسیاری از ایشان از خانواده‌های شهدا، ‌ایثارگران، بازنشستگان، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... هستند که عضویت ایشان در کتابخانه عمومی رایگان است.
رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خاطرنشان کرد: تامین هزینه‌های آب، برق، تلفن، هزینه تعمیر ساختمان و تجهیزات، حق مسئولیت، اضافه‌کاری، حق ماموریت، هدایای مناسبتی و ... تنها بخشی از هزینه‌هایی هستند که کتابخانه‌ها ملزم به تامین آن هستند.
دهقان تصریح کرد: تنها درآمد کتابخانه‌های عمومی حق عضویت سالانه اعضا است که به هیچ وجه کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.
این مسئول ادامه داد: شهرداری آبپخش به وظیفه خود در قبال کتابخانه‌ عمومی شهر عمل نمی‌کند و حق نیم درصدی کتابخانه عمومی از درآمد‌های شهرداری را پرداخت نمی‌‌کند.
دهقان افزود: تا آبان‌ماه 89 شهرداری آبپخش ماهانه 600 هزار ریال به کتابخانه عمومی شهر پرداخت می‌کرد و از آبان‌ماه به بعد این پرداخت متوقف شده است.
مسئول کتابخانه عمومی شهر آبپخش اذعان داشت:‌ هرچند این مبلغ در مقابل هزینه‌های جاری کتابخانه کم است ولی در اداره کتابخانه ما را یاری می‌کرد.
وی در ادامه بیان داشت: در شرایطی که سرانه مطالعه در بین آحاد و اقشار جامعه بسیار کم است،‌ کتابداران بجای آنکه بتوانند به جذب اعضا برای کتابخانه بپردازند باید تمام هم و غم خود را برای تامین هزینه‌های جاری به کار گیرند.
این مسئول یادآور شد: کتابخانه عمومی شهر آبپخش از کتابخانه‌های ممتاز سطح استان است و بارها بعنوان کتابخانه نمونه شهرستان، استان و حتی کشور انتخاب شده است.
دهقان افزود: در شهرستان دشتستان تنها کتابخانه عمومی آبپخش و برازجان در دو شیفت به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند و کتابخانه آبپخش بعد از برازجان بیشترین میزان مراجعین را به خود اختصاص داده است.
وی عنوان داشت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش بیشترین میزان فعالیت‌های عمومی را برای جذب اعضا به خود اختصاص داده و از فعال‌ترین کتابخانه‌های عمومی استان است.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش گفت: در روزهای 13 و 14 شهریورماه برق کتابخانه عمومی آبپخش قطع بوده و مراجعین مجبور بودند به جای سالن مطالعه در هوای گرم و نامناسب در حیات این کتابخانه به مطالعه بپردازند.
دهقان خاطرنشان کرد: پس از تماس‌های مکرری که با شهرستان و استان داشتیم، با رایزنی‌های شهردار محترم آبپخش با اداره برق، این اداره نسبت به وصل برق کتابخانه اقدام کرده و فرصت پرداخت 5 روزه بدهی برق را به این کتابخانه داده است.
وی با بیان اینکه سالن‌های مطالعه کتابخانه عمومی با توجه به مساحتشان 3 کولر دارند،‌ ابراز داشت: برای صرفه‌جویی در هزینه و مدیریت منابع مالی در هر کدام از سالن‌های بانوان و آقایان تنها یک کولر را روشن می‌کنیم.
دهقان اضافه کرد: هنگام قطع برق 3 کولری که در کتابخانه روشن بوده‌اند دچار آسیب شده‌اند و هزینه تعمیر هرکدام بالغ بر 120 هزار تومان می‌باشد که از توان کتابخانه عمومی خارج است.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش متذکر شد: در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر شاهد کمک‌های فراوان مردم و خیرین به کتابخانه‌های عمومی هستیم ولی متاسفانه در آبپخش هیچ کمک چشمگیری به این نهاد پرداخت نمی‌شود.
دهقان تصریح کرد: از تمام مسئولان این بخش و مردم انتظار همراهی و کمک داریم و اگر می‌خواهیم شاهد فعال شدن کتابخانه شهر باشیم همه باید کمک کنند و در این راستا اهتمام ورزند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول