اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تکاب:

ایمان سرمایه اصلی رزمندگان دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تکاب گفت: ایمان و معنویت سرمایه اصلی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

ایمان سرمایه اصلی رزمندگان دفاع مقدس بود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار داشت:‌ آراسته شدن به مکارم و فضایل اخلاقی سفارش موکد پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است از این رو باید زمینه شناخت و آشنایی با این فضایل را در خود ایجاد کرد.
وی افزود: پرداختن به مسایل روزمره زندگی، نباید ما را از مسیر معنویات و اخلاق دور کند چرا که توجه به مسائل معنوی و پایبندی به اصول اخلاقی سبب تعالی روح فردی و اجتماعی می‌شود.
محمدی در خطبه دوم با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: روح معنویت، جهاد، شهادت و ایثارگری در دفاع مقدس حاکم بود و رزمندگان اسلام با مجاهدت‌های شبانه‌روزی خود و از خودگذشتگی توانستند بر جبهه کفر پیروز شوند و در این راستا ایمان رزمندگان سرمایه اصلی آنها در دفاع از میهن اسلامی بود.
وی ادامه داد: روشنگری‌های رهبر کبیر انقلاب نیز عامل مهمی در هدایت جوانان بود تا آنها بتوانند مسیر درست را پیموده و برای پیروزی اسلام و مسلمانان گام بردارند و دراین راه به شهادت نایل شوند.
این خطیب جمعه با اشاره به همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم در جنگ تحمیلی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس سهیم بودند و هر کس براساس وظیفه و توان خود چه در جبهه‌های جنگ و چه در پشت جبهه‌ها برای دفاع از کشورهای اسلامی ایران در مقابل هجمه‌های بی‌امان دشمنان تلاش می‌کردند.
وی تصریح کرد: دشمنان قصد داشتند ریشه حیات اسلامی در کشور را از بین ببرند و ایران متحد و یکپارچه را تجزیه کرده و آن را از حیات واقعی خود ساقط کنند.
محمدی اضافه کرد: دفاع مخلصانه رزمندگان اسلام بر دشمنان ثابت کرد که وجبی از خاک خود را به دشمن نمی‌دهند و از سوی دیگر بر وجبی از خاک دشمن نیز چشم ندوخته‌اند و تنها برای دفاع از اسلام و قرآن به پا خاسته‌اند.
وی یادآور شد: به برکت این دوران مقدس است که مردم کشورهای اسلامی به قیام علیه حکومت‌های طاغوتی و پیروزی بر آنها اطمینان حاصل کرده و در راه مبارزه خود هراسی دارند.  
امام جمعه تکاب در ادامه بر تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران توسط مسئولان در جامعه نهادینه شود چرا که خانواده‌های این ایثارگران آبرو و حیثیت کشور هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول