اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

جوانان منطقه دانش آموختگان انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: اسلام خواهی، آزادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار درسی است که جوانان منطقه خاورمیانه از انقلاب اسلامی ایران آموخته‌اند.

جوانان منطقه دانش آموختگان انقلاب اسلامی ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سرتیپ غلامحسین دربندی مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مراسم یادواره شهدای محله کشکنو اردکان که با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور این شهرستان در مسجد کشکنو برگزار شد، برگزاری یادواره شهدا در مناطق مختلف کشور را نشانه قدرشناسی مسئولین و مردم دانست و اظهار داشت: شهدا به این مراسم نیازی ندارند اما نیازمندی ما به آنان غیرقابل انکار است.
دربندی ولایت فقیه را هدیه ای الهی به مردم ایران و ولایتمداری را رمز پیروزی در جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: هر خطری که کشور را تهدید کند زیر سایه ولایت مطلقه فقیه حل خواهد شد.
وی به تاریخ شروع جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی نیز اشاره‌ای گذرا کرد و یادآور شد: بعد از عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر دنیا مبهوت دلاوری و شجاعت رزمندگان اسلام شده بود.
مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: خرمشهر از تصرف دشمن خارج شده بود اما حاکمان و رسانه های دنیا چند روز از اعلام این خبر امتناع می نمودند و سرانجام پس از چند روز مجبور به اعتراف شدند.
همرزم شهید سرلشکر صیاد شیرازی تصریح کرد: پیروزی رزمندگان جان بر کف ما در جبهه‌های حق علیه باطل تنها به شکست صدام و حزب بعث نینجامید بلکه کمر پشتیبانانش را نیز شکست.
این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، دلیل توطئه چینی مداوم دشمن علیه ایران اسلامی را ضربات جبران‌ناپذیری دانست که در طول هشت سال دفاع مقدس از رزمندگان غیور ایرانی خورده است.
دربندی ادامه داد: آنهایی که به صدام تسلیحات پیشرفته و سلاح های شیمیایی می‌دادند در پایان جنگ مجبور به اعتراف به شکست و فرود آوردن سر تعظیم در مقابل قدرت رزمندگان ایرانی شدند.
این یادگار سال های دفاع مقدس پذیرش قطعنامه را پیروزی مسلم و قبول شرایط در موضع قدرت عنوان و تصریح کرد: وقتی دبیرکل وقت سازمان ملل مجبور به اعتراف شد و گفت کشور متجاوز عراق بوده، شرمساری همیشگی برای صدام و حامیان طماع اش باقی ماند.
وی افزود: در روزهای پایانی جنگ رزمندگان ما عملا با خود آمریکا روبرو بودند و ناوهای آمریکایی مناطق نفتی ما را مورد حمله قرار می دادند.
مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: امروز جوانان مصری و یمنی و لیبیایی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را پایین می کشند، لگد کوب می کنند و می گویند ما این درس را از ایرانیان آموخته‌ایم.
در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه اردکان نیز در سخنان خود بهترین دلیل حیات طیبه شهدا را حضور شهدا در قلب و جان مردم و حس کردن برکت آنان در زندگی دانست و گفت: حضور باشکوه آحاد ملت در مراسم یادواره شهدای محله کشکنو نشان دهنده عمق علاقه و الفت آنان به شهداست.
وی افزود: مردمی که در دوران دفاع مقدس از جان و مال و عزیزان خود گذشتند امروز نیز چون گذشته تحت فرمان ولی فقیه آماده جانفشانی هستند.
در ادامه حجت‌الاسلام طباطبایی استاد حوزه علمیه، شهادت را جریانی الهی دانست و گفت: حفظ این جریان الهی در گرو ایستادگی ما در مقابل شبهات باطل دشمن است.
طباطبایی فضاسازی، اشاعه فرهنگ شهادت و همچنین تلاش و مجاهدت را از دیگر راه های حفظ این جریان الهی عنوان کرد.
نمایشگاه عکس و یادمان شهدا از دیگر بخش های یادواره شهدای محله کشکنو اردکان بود.
این محله 17 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول