اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت دفاع مقدس شاهرود خبر داد:

برگزاری 4 یادواره شهدا در شاهرود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شاهرود از برگزاری حداقل چهار یادواره شهدا در سطح شهر در این هفته خبر داد.

برگزاری 4 یادواره شهدا در شاهرود
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حسین ابوترابی ظهر امروز در نشستی خبری که در کانون بسیج جوانان برگزار شد، به تشریح برنامه‏های مختلف هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهرود پرداخت.
ابوترابی در ابتدای سخنان خود، هفته دفاع مقدس را گرامیداشت همه خوبی‏ها و ارزش‏های الهی عنوان کرد و افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حقیقت گرامیداشت رشادت‏ها، شجاعت‏ها و شهادت‏های یک ملت بزرگ و مقتدر و در عین حال مظلوم است.
وی در بیان علت مظلومیت و اقتدار ملت ایران گفت: یکی از دلایل مظلومیت ملت عزیز ایران این است که تازه ملت انقلاب کرده بودند که دنیای کفر و نفاق در جهت مقابله با این انقلاب تلاش‏های خود را آغاز کردند.
فرمانده سپاه شاهرود اضافه کرد: در پایان جنگ با توجه به تعداد اسرای خارجی اسیر شده معلوم شد که کشورهای زیادی به علت محدودیت جغرافیایی، نیرو و تجهیزات نظامی خود را علیه نظام اسلامی به کمک صدام ملعون ارسال کرده بودند که این یکی از دلایل مظلومیت و درعین حال اقتدار ملت ایران در آن سال‏ها است.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شاهرود در ادامه با اشاره به برنامه‏های عمومی و خاص این هفته در شهرستان گفت: برگزاری نمایشگاه تجسمی، برگزاری حداقل چهار یادواره شهدا در سطح شهر، رژه نیروهای مسلح شهرستان با مسئولیت سپاه در روز 31 شهریور در میدان ولایت، خدمات رسانی رایگان درمانگاه‏های نظامی سطح شهر در هفته دفاع مقدس به شهروندان، سرکشی و دیدار با خانواده‏های معظم شهدا و ایثارگران، شب شعر و خاطره و فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس، همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس از برنامه‏های عمومی است که در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان برگزار خواهد شد.
ابوترابی مهم‏ترین و بزرگ‏ترین برنامه این هفته در شهرستان شاهرود را برگزاری نمایشگاه و رزمایش فدائیان ولایت در منطقه عمومی شاهرود واقع در بالادست وادی‏السلام عنوان کرد.
فرمانده سپاه شاهرود ادامه داد: با توجه به ابلاغ فرماندهی سپاه استان سمنان برای برگزاری نمایشگاه و رزمایش میدانی فدائیان ولایت، از انتهای خرداد ماه اقدامات لازم آغاز و جلساتی در فرمانداری شاهرود با حضور فرماندار ویژه شهرستان به عنوان رئیس ستاد هفته دفاع مقدس تشکیل شد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان شاهرود ادامه داد: در ادامه پنج کمیته مهندسی، مالی پشتیبانی، اطلاع رسانی و تبلیغات، فرهنگی هنری و بانوان تشکیل شد و کمیته‏ها با استفاده از توانمندی‏های شهر به برنامه‏ریزی با همکاری ادارات شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه آغاز کردند.
ابوترابی آغاز نمایشگاه رزمایش فدائیان ولایت را از 31 شهریور تا هفتم مهر عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه و رزمایش از ساعت 17 عصر آغاز شده و تا 22 ادامه دارد و پیش‏بینی می‏شود هر شب جمعیتی بیش از 10 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص برپایی نمایشگاه گفت: تاکنون بیش از 3 هزار و 658 نفر روز در این محل توسط بسیجیان و دیگر عزیزان مسئول از ادارات و سازمان‏ها فعالیت انجام شده که می‏توان به مواردی همچون احداث سه کیلومتر خاکریز، 500 متر پارکینگ برای وسایل نقلیه مردم شریف، احداث محل‏های نمایشگاه‏ها و پل متحرک خیبری، دالان‏های معرفی مواد شیمیایی، ماکت عملیات کربلای پنج و بیت‏المقدس 2و3، فضاسازی کل منطقه به وسعت 3 هزار متر مربع اشاره کرد.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به نمایشگاه‏های برپا شده در منطقه رزمایش گفت: حدود هشت نمایشگاه با عناوین در امتداد بیداری، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عفاف و حجاب، نظام تربیتی صالحین، مواد مخدر، تجهیزات نظامی، توانمندی‏های ادارات و نهادهای شهرستان و جنگ نرم برپا شده است که شرکت‏کنندگان در رزمایش از این نمایشگاه‏ها دیدن خواهند کرد.
ابوترابی در ادامه با اشاره به اینکه در این رزمایش از سلاح‎های جنگی سبک و نیمه سنگین استفاده خواهد شد، افزود: به دلیل ایجاد امنیت و مراقبت از مردم در حین رزمایش هر شب یک گردان عاشورا امنیت نمایشگاه و رزمایش را برای آسایش بیشتر مردم به عهده دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش‏بینی حوادث احتمالی با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یک بیمارستان صحرایی نیز در محل رزمایش احداث خواهد شد تا در موقع لزوم در خدمت مردم عزیز باشد.
فرمانده سپاه شاهرود با تشکر از کلیه ادارات و نهادهای شهرستان شاهرود به خصوص همکاری و همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افزود: تمام این تلاش‏ها و فعالیت‏ها در جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برپایی مراسمی درخور شان این هفته و استفاده مردم شهیدپرور و ولایت‏مدار شهرستان شاهرود است.
ابوترابی ادامه داد: امیدواریم با توجه به تلاش انجام شده همشهریان نیز استقبال خوبی از این برنامه داشته باشند که این خود باعث دلگرمی و خوشحالی خدمتگزاران آنان در شهرستان خواهد بود.
لازم به ذکر است؛ رزمایش نمایشگاه فدائیان ولایت شهرستان شاهرود از 31 شهریور تا 7 مهر ماه از ساعت 17 عصر پذیرای علاقه‏مندان در منطقه عمومی شاهرود بالادست وادی‏الاسلام خواهد بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول