اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان‌:

امام صادق بنیانگذار حرکت‌های علمی جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت همدان گفت: امام صادق(ع) بنیانگذار حرکت‌های علمی و فرهنگی در جهان اسلام است.

امام صادق بنیانگذار حرکت‌های علمی جهان اسلام است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام جعفر‌صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) به عنوان بنیانگذار مذهب جعفری، زمینه‌ساز اشاعه بسیاری از تعالیم دینی و معرفتی در تاریخ بشریت بوده است.
وی با اشاره به اقدامات امام(ع) برای مقابله با انحرافات آن روز تأکید کرد: مبارزه با برداشت‌های جاهلانه و قرائت‌های سلیقه‌ای از دین نیز در مکتب امام جایگاه ویژه‌‌ای داشت به طوری که ایشان علاوه بر حرکت کلی و مسیر اصلی، به صورت موردی نیز با این انحرافات مبارزه می‌کردند.
امام جمعه موقت همدان امام صادق(ع) را پایه‌ریز نهضت علمی و حرکت در مسیر علمی خواند و افزود: یکی از ویژگی‌های عمده دوره امام صادق(ع) وجود شور و نشاط علمی و فرهنگی در جامعه اسلامی و گسترش کم‌نظیر آن بود و ایشان در این فضا نسبت به تربیت شاگردان بسیاری اقدام کردند.
وی گفت: علاوه بر شیعیان بسیاری از علمای تسنن بدون واسطه و یا باواسطه از شاگردان امام صادق(ع) بوده‌اند و نزد ایشان شاگردی کرده‌اند.
جوادی ابراز کرد: این امام همام همواره در راستای عرضه افکار ناب و خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف پیشتاز بودند و به همین دلیل نسبت به ایجاد بزرگترین حوزه درسی اقدام کردند که سرچشمه تمام حرکت‌های علمی و فرهنگی در دنیای اسلام شد.
وی تربیت 4 هزار شاگرد را حاصل تلاش‌های علمی امام(ع) و جلسه‌های درس ایشان خواند و افزود: البته در این میان امام صادق(ع) به تعلیم و تربیت شاگردان متخصص نیز می‌پرداختند به این صورت که ضمن آگاهی از استعداد شاگردان خویش، برای هر یک از آنان متناسب با استعدادشان مطالب مهم و دقیق هر رشته علمی را در جلسات خصوصی بیان می‌کردند.
امام جمعه موقت همدان در پایان سخنانش تأسی از امام صادق(ع) در علم‌اندوزی و اشاعه فرهنگ ناب اسلام در جامعه را یکی از ضروریات دانست و بر لزوم توجه به آن تأکید کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول