اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

امام صادق(ع) مذهب تشیع و اسلام را احیا کرد

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه بوشهر گفت: امام جعفر صادق(ع) بانی مکتب اهل بیت بود و در دوران امامت خود اسلام و مذهب شیعه را احیا‌ کرد.

امام صادق(ع) مذهب تشیع و اسلام را احیا کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،‌ آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بوشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ اسلام و ایران اسلامی است که نشان قبولی ملت ایران در برابر امتحان الهی بود که سرافرازانه از این امتحان بیرون آمدند.
وی افزود: دفاع مقدس نشان از این داشت که اگر ملتی مقاومت خود را با ایمان به خدا و تقوا استوار سازند هیچ صلاح و ارتشی توان شکست آن‌ها را نخواهد داشت و در همه عرصه‌ها به پیروزی و موفقیت خواهند رسید.
صفایی‌بوشهری بیان کرد: رزمندگان اسلام و فرماندهی معظم کل قوا در طول هشت سال دفاع مقدس چنان کردند که دیگر استکبار هیچگاه فکر شکست جمهوری اسلامی ایران را در ذهن خود راه ندهند.
وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: امام جعفر صادق(ع) بانی مکتب اهل بیت بود و در دوران امامت خود اسلام و مذهب شیعه را احیا‌ کرد.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: امام صادق(ع) با احیا‌ مذهب تشیع سرانجام حکومت شوم بنی‌امیه را برانداخت و مردم را از یوغ ستم و بیدادشان رها ساخت.
صفایی‌بوشهری تصریح کرد: گرامیداشت شهادت امام صادق (ع) حفظ شعائر تشیع است و چون مردم و نظام ما شیعه هستند گرامیداشت این مسئله برای ما خیلی اهمیت دارد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه سخنان خود درگذشت حضرت آیت الله میرزا احمد دشتی نجفی را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه روحانیت دانست و گفت: این بزرگوار عمری را در راه خدمت به مردم، خدمت به دین به ویژه مردم استان ولایتمدار بوشهر سپری کردند و در حال حاضر فقدان ایشان ضایعه‌ای بسیار ناگوار برای این استان است، بدین خاطر بنده رحلت ایشان را کمبودی بزرگ و فقدانی عظیم احساس می‌کنم.
صفایی‌بوشهری در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: دامان مادر و آغوش پدر نخستین مکتب تربیت فرزند بوده و در کنار آن درس استاد و جامعه و محیط کار، درس و اماکن عمومی از جمله عواملی است که در تربیت فرزند، نقش اساسی دارند.
وی خاطرنشان کرد: از نظر اسلام، انتخاب همسر، نخستین مرحله و مرتبه تربیتی فرزند محسوب می‌شود که در این باره نیز روایات متعددی برای نحوه و معیارهای انتخاب همسر از لسان حضرات معصومین(ع) به چشم می‌خورد که توجه به آن‌ها می‌تواند سعادت فرد و فرزندان در آینده را تضمین کند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: تربیت فرزند، از منظر اسلام از دوران انعقاد نطفه وارد مرحله تازه‌ای می‌شود، اسلام اعلام می‌دارد که آغاز نطفه‌گذاری باید با نام خدا انجام شود، پس از آن مراحل رشد جنین نیز با دستوراتی از جانب اسلام همراه است که تا آغاز تولد فرزند در این مرحله ادامه دارد که خوردن غذای حلال در دوران بارداری و شیر حلال و پاک در دوران آغاز تولد، از جمله آن‌ها است.
وی آموزش عملی ادب و تربیت به فرزند را از مهم‌ترین وظایف والدین ذکر کرد و متذکر شد: اگر پدر و مادری به فرزند خود به صورت زبانی و حتی تنبیه بدنی بخواهند ادب بیاموزند ولی خودشان دروغ بگویند و با الفاظ زشت یکدیگر را خطاب کنند، این تربیت به هیچ وجه موثر واقع نمی‌شود.
صفایی‌بوشهری آموزش قرآن به فرزند را از دیگر وظایف مهم خانواده‌ها دانست و افزود: گاهی یک آیه قرآن می‌تواند فردی جنایتکار را اصلاح کند و توجه به همین آیات قرآنی ملت‌هایی را سعادتمند می‌کند.
انتهای پیام/ج20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول