اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی از تابلو مینیاتور شهدای غواص در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری زنجان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نخستین تابلو نقاشی ایرانی (مینیاتور) با مضمون شهدای غواص در زنجان رونمایی می‌شود.

رونمایی از تابلو مینیاتور شهدای غواص در زنجان
غلامحسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این تابلو نقاشی با موضوع شهدای غواص زنجانی اثر رضا عصر نجفی از مینیاتوریست‌های بزرگ کشور است.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از محورهای اصلی برنامه‌های حوزه هنری محسوب می‌شود، بیان کرد: بر همین مبنا حوزه هنری استان زنجان در راستای بزرگداشت این هفته فعالیت‌های ویژه‌ای را در نظر دارد.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس، ادامه داد: اکران روزانه فیلم‌‌های دفاع مقدس از برنامه‌های ویژه در راستای بزرگداشت دفاع مقدس و ارزش‌ها و رشادت‌های رزمندگان است.
وی اضافه کرد:‌ نقد فیلم‌های دفاع مقدس روز ششم مهر با حضور حمید بهمنی کارگردان سینما و  دو تن از بازیگران سرشناس کشور در حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دیدار با هنرمندان ایثارگر نیز از دیگر برنامه‌های مورد نظر حوزه هنری استان زنجان در طول هفته دفاع مقدس است، افزود: نشست مطالعاتی نقد و بررسی کتاب‌جای خالی آفتاب‌گردان‌ها نوشته راضیه تجار نیز در راستای آشنایی نویسندگان جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس انجام گرفت.
نظری با اشاره به برگزاری ورک ‌شاپ نقاشی در طول هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این برنامه چهارم مهر با موضوع دفاع مقدس در استان زنجان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: برگزاری شب شعر و خاطره با حضور شاعران استان زنجان همراه با خاطره و موسیقی در هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مرکز است.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه این شب شعر و خاطره نیز پنجم مهر به مناسبت بزرگداشت حصر آبادان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این ویژه برنامه موسیقی آیینی توسط امید معنوی اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه واحد نمایشی حوزه هنری استان زنجان نیز در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌های مهمی اجرا می‌کند، اضافه کرد: نمایش "گر آرش نباشد کمانش بجاست" از برنامه‌های از برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس است.
نظری یادآور شد: نمایش "گر آرش نباشد کمانش بجاست" همزمان با دفاع مقدس و در روز‌های یک‌شنبه و دو‌شنبه مقارن با دوم و سوم مهر در چهار سانس به صحنه می‌رود.
وی به تاثیر نمایش بر تماشاگران اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش‌ با موضوعات دفاع مقدس می‌توانند مردم به ویژه جوانان را با ارزش‌های دفاع مقدس و از خود گذشتگی‌های ایثارگران آشنا سازد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول