اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

جهان تشیع مدیون امام صادق است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به تربیت دانشمندان بزرگ اسلام توسط امام ششم گفت: جهان تشیع مدیون امام جعفر صادق (ع) است.

جهان تشیع مدیون امام صادق است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اوصاف متقین در خطبه 193 نهج‌البلاغه اظهار داشت:‌ امیرالمؤمنین (ع) در این خطبه با بیان اینکه «اَمَّا اللَّیْلُ فَصافُّونَ اَقْدامَهُمْ تالینَ لاَِجْزاءِ الْقُرْآنِیُرَتِّلُونَهُ تَرْتیلاً» یکی از نشانه‌های انسان‌های متقی را
عبادت به هنگام شب و همچنین قرائت شمرده و سنجیده قرآن از سوی ایشان اعلام می‌دارد.
وی افزود: از دیگر نشانه‌های انسان‌های متقی در کلام امام علی (ع) عبارت «یُحَزِّنُونَ بِهِ اَنْفُسَهُمْ، وَ یَسْتَثیرُونَ بِهِدَواءَ دائِهِمْ» بوده به معنای اینکه افراد متقی خود را به آیات قرآن اندوهگین ساخته و داروى درد خود را از آن می‌گیرند.
خطیب جمعه ابهر تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه این خطبه می‌فرمایند «فَاِذا مَرُّوا بِآیَة فیها تَشْویقٌرَکَنُوا اِلَیْها طَمَعاً، وَ تَطَلَّعَتْ نُفُوسُهُمْ اِلَیْها شَوْقاً، وَظَنُّوا اَنَّها نُصْبَ اَعْیُنِهِمْ» و دیگر نشانه‌های افراد متقی را اینگونه اعلام می‌کنند که ایشان چون به آیه‌ قرآنی که بشارت دهنده باشد به مورد بشارت طمع کنند و
روحشان از روى شوق به آن خیره شود و گمان کنند که مورد بشارت در برابر آن‌هاست.
وی با بیان اینکه انسان متقی هیچ‌گاه از قرآن دور نمی‌شود، گفت: زندگی انسان‌های متقی یک زندگی قرآنی است و همه حرکت‌های ایشان در زندگی بر اساس فرامین قرآن و شرع مقدس صورت می‌گیرد.
رحیمی در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع) ابراز داشت: تشیع و اسلام به برکت امام صادق (ع) است چرا که دیگر ائمه در زندان‌ها بوده و فرصت کافی برای نشر معارف دین را نداشتند.
وی تصریح کرد: اگر امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نبودند از تشیع خبری نبود و تشیع مدیون امام جعفر صادق (ع) است به گونه‌ای که علمای اهل سنت نیز مدیون ایشان هستند هر چند که این علما در برخی مسائل منحرف شدند.
امام جمعه ابهر به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: انسان بدون توحید، نبوت، امامت و ولایت ارزشی نداشته و همچنان یک قطره آب بد بوی گَند است و ایران اسلامی پیش از انقلاب به تمام معنا ذلیل بود که برکت روح ولایت اهل‌بیت و ولایت‌فقیه به ارزش و جایگاه والا رسید.
وی با اشاره به جان‌فشانی‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: ‌بسیجان ما در آن سال‌ها جوشیدند و خروشیدند و با تمام توان از ناموس و خاک ما محافظت کردند و اگر امروز کسی کاری بر خلاف حرکت شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس انجام دهد، این شخص از دایره ولایت خارج است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول