اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

اطاعت از ولایت رمز پیروزی در جنگ بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: اطاعت محض از ولایت فقیه رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

اطاعت از ولایت رمز پیروزی در جنگ بود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله محمد تقی واعظی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس به جامعه جهانی شناسانده شد.
وی تصریح کرد: همه دوران دفاع مقدس باید در شئون زندگی مردم وارد شده و این دلاوری‌ها و ایثارگری‌ها در ابعاد زندگی جامعه ساری و جاری باشد.
خطیب جمعه زنجان بیان کرد: اگر بخواهیم دفاع مقدس را در یک جمعه خلاصه کنیم باید بگوییم همه دنیا با هم متحد شدند، اما نتوانستند حتی یک وجب از خاک کشور را اشغال کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز اگر همه مردم دنیا و کشورهای استکباری، استبدادی و استکبار جهانی متحد شوند نیز نمی توانند، وجبی از خاک کشور را در اختیار بگیرند چرا که مردم ایران مردم همان دوران و با بصیرت تر از گذشته هستند.
آیت‌الله واعظی خطاب به استکبار جهانی یادآور شد: مبادا در مورد کشور ایران به اشتباه بیفتید، چرا که این اشتباه بی فایده بود و ضربه سختی به شما وارد می‌شود.
وی با اشاره به امکانات کم نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس پیشرفت‌های روز افزون کشور را به رخ جهانیان کشید، گفت: آن روز نظام نوپای جمهوری اسلامی امکانات جنگی و جنگ افزاری نداشت اما امروز به پشتوانه استقلال کشور به امکانات جنگی دست یافته است که شاید آمریکا را نیز دچار حیرت کند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران همانند کشوهای چین و روسیه نیست که از نام آمریکا بترسد، افزود: اگر روزی ایران اسلامی در زمینه جنگ افزار به نتایجی و دستاوردهایی دست یافت که کشور آمریکا را متحیر کرد باور کنید، چرا که این آینده چندان دور از دسترس نیست.
وی با اشاره به اینکه چند نکته را نباید از دوران هشت سال دفاع مقدس فراموش کرد، خاطرنشان کرد: باید دنیا بداند که جنگ زمینی است نه هوایی و در جنگ ،جنگ افزارها تعیین کننده هستند نه جنگ آوران که به عنوان سلاح محسوب می‌شوند.
آیت‌الله واعظی اطلاعت محض از ولایت فقیه را رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امروز هم مردم ایران با این باور عمیق پشتیبان ولایت بوده چرا که می‌دانند نخستین و آخرین شرط عدم تجزیه ایران اطلاعت از ولی فقیه است.
وی افزود: در حال حاضر باید نیروهای مسلح کشور به سلاح های تسلیحاتی منهای سلاح‌های کشتار دست جمعی مجهز باشند، چرا که دستیابی به جنین تسلیحاتی نه در برنامه‌ریزی کشور وجود دارد و نه مقام معظم رهبری اجازه چنین کاری را به این نیروها می‌دهد.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود شهادت امام صادق (ع) را تسلیت گفت و افزود: امام صادق (ع) رئیس مکتب تشیع است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول