اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قاین در مجلس:

تبعیت مسئولان از ولایت فقیه نباید مورد تردید باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قاین در مجلس گفت: چنانچه فردی سابقه ایثارگری داشته باشد اما تبعیت او از ولایت فقیه مورد تردید باشد نباید در مسؤلیت قرار گیرد.

تبعیت مسئولان از ولایت فقیه نباید مورد تردید باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی پیش از ظهر امروز در نشست مدیران شهرستان قاین به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در مقابل خدمتی که رزمندگان به میهن اسلامی کردند، بر همه مسؤلان نظام واجب است قدر زحمات عزیزان دوران دفاع مقدس را بدانند و در امتیازاتی که قرار است نظام بدهد، آنها را مقدم بدارند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کاری که هر انسانی می‌تواند انجام دهد گذشتن از جان خودش است و در فرهنگ دینی ما نیز همین مضمون در روایات آمده است که بالاتر از هر نیکی، نیکی دیگری است تا شهادت در راه خدا که بالاتر از آن نیکی دیگری وجود ندارد.
نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین کسانی که به این وادی گام گذاشته‌اند بهترین انسان‌ها هستند، چه به فیض شهادت رسیده باشند و چه نرسیده باشند، زیرا آنها با خلوص نیت خودشان را در معرض شهادت و اسارت و جانبازی قرار دادند اگرچه توفیق رسیدن به آن را پیدا نکرده باشند.
قربانی تصریح کرد: البته بدیهی است کسانی که فیض شهادت، آزادگی و جانبازی پیدا کرده‌اند بر آنانی که به این فیض نائل نشده‌اند برتری داشته باشند که  این امتیازدهی هم عقلی است هم شرعی، زیرا کسی که جانش را یعنی ارزشمندترین چیزی را که دارد، تقدیم کرده است نظام هم باید بهترین خدماتش را به او بدهد و بر همین اساس مجلس یک مقطع تحصیلی برای آنان تصویب کرده است تا جبران دوران حضور در جبهه به جای دانشگاه بشود.
وی ادامه داد: آنچه گفته شد به امتیازاتی غیر از انتصابات و اعطاء مسؤلیت مربوط می‌شود و در این موارد اولویت با رزمندگانی است که ولائی باقیمانده و از خط رهبری خارج نشده‌اند. 
وی گفت: بنابراین چنانچه فردی سابقه ایثارگری داشته باشد اما تبعیت او از ولایت فقیه مورد تردید باشد نباید در مسؤلیت قرار گیرد زیرا کسانی می‌توانند در کشور مدیریت کنند که اعتقاد به اجرای فرامین رهبری داشته باشند و گرنه بی‌نظمی پیش می‌‌آید.
نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ نرم و تهاجم و جنگ فرهنگی یادآور شد: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که نوع جنگ عوض شده و دشمن با جنگ نرم و جنگ فرهنگی به مبارزه با نظام برخاسته است و در مقام براندازی نظام از این روش‌هاست که بر همه مسؤلان لازم است هوشیار باشند و به مقابله با تهاجم دشمن برخیزند و با ساده‌اندیشی منکر جنگ فرهنگی نشوند.
قربانی گفت: در این زمینه خراسان جنوبی و قاینات که مردم آن اقبال بیشتری به ارزش‌های دینی دارند به خاطر آمادگی بیشتری که مردم دارند، امکان مبارزه با جنگ فرهنگی آسانتر و تلاش در این راه ثمربخش‌تر است لذا مسؤلان بدون تردید باید به وظیفه دینی و قانونی خود عمل کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول