اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

هیچ نظام سیاسی مقتدرتر از ولایت فقیه نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: هیچ نظام سیاسی در دنیا مقتدرتر از نظام سیاسی ولایت فقیه نیست و مردم باید از این نظام پشتیبانی کنند.

هیچ نظام سیاسی مقتدرتر از ولایت فقیه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در مراسم ختم آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی در مصلی نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: در مکتب نورانی اهل بیت فقهای عادل جایگاه ویژه‌ای دارند و در عصر غیبت امام زمان (عج)، رهبری جامعه اسلامی بر فقهای عادل تفویض شده است.
وی با بیان اینکه بشر و جامعه بشری نیازمند رهبری، قیم و مدیر است، تصریح کرد: در مسائل سیاسی و حقوق سیاسی وجود رهبر شرعی نیست اما عقلی است و عقل می‌گوید جامعه احتیاج به رهبر دارد.
امام جمعه کاشان اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن نصب رهبر از حیطه اختیارات بشر خارج است و کاری خدایی، الهی و آسمانی است.
نمازی افزود: جامعه الزاما نیاز به رهبر دارد و آن رهبر نیز انتخابی نیست و انتصابی از سوی خداست و در دوران بعثت پیامبر بعد از ایشان و ائمه همه از سوی خداوند منصوب هستند.
وی با بیان اینکه رهبر باید عالم، اعلم، و معرفت به خدا داشته باشد، گفت: منصب نبوت و امامت آسمانی است و اهل زمین توان تشخیص شخص صالح را ندارند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان اینکه فقها امین انبیا هستند، عنوان کرد:  فقه کامل و تمام عیار از سه عنصر فقه القلب، فقه النفس و فقه الجوارح تشکیل می‌شود و کسی که فقیه تمام عیار است در هر سه موضوع باید جامعه باشد.
نمازی افزود: در طول تاریخ مکتب شیعه تمام کسانی که به عنوان رهبر پرورش یافتند دارای چنین ویژگی‌هایی بودند و در میان شیعه کسی را پیدا نمی‌کنید که اهل دنیا و مادی‌گری باشد.
وی گفت: رهبرانی که شیعه دارد مشابه آن در جهان وجود ندارد و نخستین شر رهبر آسمانی زهد و بی‌رغبتی به دنیاست.
امام جمعه کاشان با اشاره به شرایط کشورهای مسلمان منطقه گفت: تحولات مصر، یمن، لیبی و... نشان می‌دهد که ملت‌های مسلمان آرام آرام به سوی مکاتب الهی و رهبران الهی در حرکت هستند.
نمازی با بیان اینکه شیعه از نظر ولایت و رهبری در عالی‌ترین جایگاه قرار دارد، اظهار کرد: تمام رهبران دنیا پرونده‌های اخلاقی و مالی دارند اما رهبران شیعه اینگونه نیستند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه‌های از اقشار مختلف مردم خواست طلاب حوزه‌های علمیه را به عنوان شاگردان مکتب اما صادق(ع) حمایت کنند.
امام جمعه کاشان گفت: ملت اگر بخواهد با تمام اقتدار در مقابل تهاجم استکبار بایستد یک راه بیشتر ندارد و آن هم بالا بردن ظرفیت حوزه‌های علمیه است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان اضافه کرد: اگر حوزه‌های علمیه تقویت شوند، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و نیروهای مسلح نیز  تقویت و پشتیبانی می‌شوند.
نمازی خاطرنشان کرد: هیچ نظام سیاسی در دنیا مقتدرتر از نظام سیاسی ولایت فقیه نیست و مردم باید از آن حمایت کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول