اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استاندار خوزستان:

خون شهدا به پای طوبی انقلاب اسلامی جاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استاندار خوزستان گفت: خون شهدا به پای طوبی انقلاب اسلامی جاری و در جریان است.

خون شهدا به پای طوبی انقلاب اسلامی جاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حسن حائری در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر دفاع مقدس که بین ساعات چهار تا شش در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در این آیین 50 شاعر از شاعران سراسر شهرهای استان خوزستان شرکت کردند و اشعار خود را به زبان فارسی و عربی سرودند.
وی افزود: هشت سال دفاع و جنگیدن کار ساده ای نبود ولی حماسه‌هایی که در جبهه و پشت جبهه رخ می‌داد برای نگهداری و حفظ اسلام، دین و ولایت نیاز بود.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جان‌فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است، خاطرنشان کرد: در این مجموعه تابناک، درخشنده‌ترین و نفیس‌ترین نگین گرانبها، یاد و خاطره شهیدان است.
وی اضافه کرد: آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.
حائری تصریح کرد: هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‌ها بداند.
وی ادامه داد: شعر و شاعری در کشور ما مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار دارد و این نعمتی است که شاعران در کشور از آن بهره‌مند هستند.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه حماسه‌ها، امیدها، نشاط‌ها و معنویت روزهای دفاع مقدس بود که باعث صبر و ماندگاری آن دوران شد، گفت: در اشعار دفاع مقدس نیز باید بیشتر به این مسایل پرداخته شود.
وی عنوان کرد: آن چیزی که از آن به عنوان آموزه‌های دینی احساس یاد می‌کنیم در جبهه‌ها توسط رزمندگان به ثبت رسیده است.
حائری بر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد و افزود: اگر یک مقدار روی اشعار بیشتر کار شود و حماسه، نشاط و چهره‌هایی را که وارد جبهه می‌شدند در اشعار برای نسل جوان به تصویر بکشیم بهتر و موفق‌تر می‌توان ارزش‌های دوران دفاع هشت ساله جنگ تحمیلی را به جوانان انتقال داد.
وی با اشاره به برگزاری حرکت نمادین همایش دو استقامت "راه ولایت" از شلمچه به مشهد مقدس گفت: برگزاری اینگونه مراسم‌ها نشان دهنده اهمیت دادن به ارزش‌های دفاع مقدس، دین اسلام و ائمه اطهار است.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار خوزستان یادآور شد: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد.
وی با اشاره به اینکه وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند، گفت: ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‌دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.
گفتنی است این کنگره در مدت یک روز به کار خود پایان خواهد داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول