اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد خرمشهر خبر داد:

برگزاری نخستین کنگره شعر دفاع مقدس خوزستان در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر از برگزاری نخستین کنگره شعر دفاع مقدس استان در این شهر خبر داد.

برگزاری نخستین کنگره شعر دفاع مقدس خوزستان در خرمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، محمد جوروند صبح امروز در مراسم نخستین کنگره شعر و ادب دفاع مقدس که در سالن خلیج‌فارس این شهر برگزار شد اظهار داشت: تاریخ به روشنی گواهی می‌دهد تجارب دفاع مقدس، پشتوانه عظیم ملت ایران در شکست تحریم‌ها و تهدیدات نظام سلطه و قدرت‌های زورگو شده و همواره انقلاب و نظام اسلامی را در مواجهه با چالش‌ها، فتنه‌ها و بحران‌سازی‌های دشمن، به سلامت و سربلندی عبور داده است.
وی تمسک به فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را نیاز همیشگی ملت ایران به ویژه نسل جوان در تداوم راه پرفروغ شهیدان و حماسه‌سازان انقلاب دانشت و افزود: حماسه دفاع مقدس، افسانه شکست‌ناپذیر قدرت‌های جهان‌خوار را باطل کرد و با اثبات برتری ایمان و اراده ملت بر همه قدرت‌های شیطانی راهی درخشان پیش‌روی ملل زیر ستم قرار داده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر با تجلیل از حماسه جهاد و شهادت شهیدان و رزمندگان هشت ساله دفاع مقدس و دعوت از آحاد ملت فهیم و قدرشناس ایران برای پاسداشت سالگرد این رخداد بزرگ و آموزنده بر آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح برای پاسداری از انقلاب اسلامی و حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور تأکید کرده و افزود: با وجود تلاش بی‌وفقه دشمنان به ویژه مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، آوازه مقاومت ملت ایران از مرزها عبور کرده و با نفوذ به سرزمین‌های زیر استیلای نظام سلطه، ناقوس پایان حاکمیت مستکبران را به صدا درآورده است.
وی همچنین به برگزاری این کنگره به‌عنوان نخستین کنگره شعر و ادب دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: این مراسم برای نخستین بار در خرمشهر برگزار شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های متعالی شاهد برگزاری دومین کنگره دفاع مقدس در سطوح ملی و کشوری باشیم.
جوروند با بیان اینکه 50 شاعر استانی به این کنگره 150 اثر ارسال کرده‌اند اظهار داشت: پس از بررسی هیئت داوران از بین آثار ارسال به دبیرخانه، اشعار و متون ادبی برگزیده به‌عنوان برترین‌ها معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: آثار ارائه شده در دو قالب "کلاسیک" و "شعر آزاد"  بوده و از هر سبک تنها سه اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با اشاره به اینکه آثار ارائه شده در کنگره قرائت می‌شوند گفت: در این مراسم همچنین از یک شاعر جانباز و از خانواده شهید "محمود امامی" تقدیر خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در پایان اظهار داشت: این کنگره بین ساعات 10 تا 12 صبح و چهار تا شش ظهر امروز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ص20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول