اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 آبان انجام می‏شود؛

برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس در مهدیشهر

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره شعر دفاع مقدس از برگزاری کنگره استانی شعر دفاع مقدس، آبان ماه در مهدیشهر خبر داد.

برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس در مهدیشهر
محمدعلی یوسفیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر، یکی از برنامه‏های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدیشهر در زمینه شعر را برگزاری کنگره استانی شعر دفاع مقدس عنوان کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: این برنامه استانی برای نخستین بار، 18 آبان ماه در مهدیشهر برگزار می‏شود.
وی اظهار کرد: فراخوان کنگره در چهار محور شعر دفاع مقدس، مضامین عاشورایی در دفاع مقدس، بیداری اسلامی و شعر کودک و نوجوان منتشر شده است که شاعران گرانقدر می‏توانند با ارسال اثر در این کنگره مشارکت کنند.
یوسفیان افزود: در کنگره امسال بخش ویژه‏ای با عنوان "افسانه دل" بر اساس سروده مقام معظم رهبری برای جانبازان شهید پیش‏بینی شده است که شعرا می‏توانند در این بخش نیز شرکت کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهدیشهر از پیش‏بینی برنامه‏های دهه کرامت در مهدیشهر خبر داد و افزود: انتشار 2 هزار جلد کتابچه "هفت گام برای زندگی جمعی" با الهام از فرهنگ رضوی با همکاری چند مرکز فرهنگی مهدیشهر و برگزاری مسابقه کتابخوانی از این مجموعه در ایام ولادت امام رضا (ع) انجام خواهد شد.
یوسفیان اضافه کرد: در دهه کرامت، شب شعر "شیفتگان ولایت" با حضور شاعران برجسته استان سمنان در مهدیشهر برگزار می‏شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر به برگزاری همایش نکوداشت آیت‏الله زیارتی اشاره کرد و افزود: آیت‏الله زیارتی از شخصیت‏های اثرگذار در فرهنگ دینی مردم مهدیشهر بوده‏اند که مراسم نکوداشت ایشان، 26 آبان ماه در سی و سومین سالگرد رحلتشان برگزار خواهد شد.
یوسفیان ادامه داد: در این همایش یکی از مراجع تقلید سخنرانی خواهند کرد و ویژه‏نامه‏ای در خصوص شخصیت ایشان منتشر می‏شود.
وی تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) را از دیگر برنامه‏های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاییز 90 اعلام کرد و افزود: این برنامه در آستانه ماه محرم برگزار می‏شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول