اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 16 مهر ماه سال جاری؛

100 هزار زائر ایرانی امسال به حج اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمهیدات لازم فراهم شده و از 16 مهر ماه سال جاری 100 هزار زائر ایرانی به حج اعزام می‌شوند.

100 هزار زائر ایرانی امسال به حج اعزام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لیالی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مقدمات لازم برای برگزاری حج امسال ایجاد شده است، اظهار کرد: 97 هزار زائر ایرانی در کنگره حج شرکت کرده و 3 هزار ایرانی مقیم بلاد نیز به مجموعه حج و زیارت افزوده می‌شوند.
وی از اعزام 100 هزار نفر از زائران ایرانی به حج خبر داد و افزود: با توجه به فراهم‌سازی تمهیدات لازم، از 16 مهر ماه سال جاری پذیرای گروه حجاج خواهیم بود.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران بین 35 تا 38 روز در عربستان حضور دارند، گفت: ششم محرم آخرین گروه حجاج ایرانی از حج بازمی‌گردند.
وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت‌های هواپیمایی ایران بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا زائران بتوانند به وسیله شرکت ایر و ماهان منتقل شوند.
لیالی خاطرنشان کرد: 800 هزار نفر امسال در یک دوره شش ماهه به عمره اعزام شده‌اند که رتبه نخست را بین کشورهای اسلامی کسب کردند.
وی با اشاره به شرایط و امنیت برگزاری حج امسال گفت: اکنون هیچ زائر ایرانی در بند زندان‌های عربستان گرفتار نیست و زائران به صورت عزتمند حج را برگزار کردند.
رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در پایان هر مراسم حج مشکلات ماموران سعودی به وزارت حج ابلاغ می‌شود تا تلاش لازم برای کاهش مشکلات صورت گیرد.
وی با بیان اینکه عربستانی‌ها از رفتار زائران ایرانی ابراز رضایت کردند، عنوان کرد: رفتار و کردار زائران ایرانی مطلوب بوده و ابراز رضایت کرده است.
لیالی خاطرنشان کرد: مسائل حج از مسائل سیاسی دو کشور ایران و عربستان جدا بوده و اگر این مسائل را در روابط دخالت ندهند شاید زائران شرایط مناسبی داشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول