اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد:

بازگشت 120 کاروان حج عمره به گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت گیلان گفت: عملیات اعزام و بازگشت بیش از 17‌ هزار گیلانی در قالب 120 کاروان از سفر معنوی حج عمره مفرده به پایان رسید.

بازگشت 120 کاروان حج عمره به گیلان
حسن یگانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: مردم گیلان از ولایت‌‌مدارترین مردمان کشور هستند و اعزام بیش از 17 هزار گیلانی به سفر حج عمره نشانه بارز معنویت الهی این مردم است.
وی افزود: زائران گیلانی با برنامه‌ریزی و هدایت مدیران و کارگزاران در قالب 120 کاروان اعزامی به همراه حضور پررنگ روحانیون کاروان، نمونه بارز یک حاجی بودند. 
مدیر حج و زیارت گیلان با قدردانی از حمایت‌های معنوی نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: آیت‌الله قربانی از آغاز عملیات اعزام زائران حج عمره نسبت به نحوه اعزام‌ها حساس بودند و رهنمودهای لازم در این زمینه را بارها تذکر دادند. 
وی ادامه داد: استاندار گیلان نیز با حضور در همایش باشکوه زائران گیلانی توجه خود به مسئله حجاب را به عنوان مهم‌ترین فعالیت دینی و فرهنگی اعلام کردند. 
یگانه با بیان اینکه 120 کاروان از اسفند سال گذشته تا کنون از فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت به سفر عمره اعزام شده بودند، ابراز داشت: 360 مدیر، معاون و روحانی کاروان و هشت گروه ثابت هتل متشکل از 70 نفر در این زمینه فعال بودند. 
به گفته وی، 360 جلسه آموزشی ارتقای سطح فرهنگی، ابعاد معنوی سفر و قوانین عربستان برای 120 کاروان زائران حج عمره گیلان برگزار شد و در این دوره‌ها مدیران حج و زیارت استان و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان استان سخنرانی و نکات لازم را برای زائران تشریح کردند و سه همایش بزرگ عمره نیز در شهرستان‌های رشت و لنگرود برگزار شد. 
این مسئول با اشاره به بصیرت زائران گیلانی گفت: امسال با توجه به موج بیداری اسلامی حاکم بر منطقه و کشور عربستان شاهد بصیرت معنوی و سیاسی زائران حج عمره بودیم و هیچ‌گونه تنشی نیز در عربستان نداشتیم. 
وی اضافه کرد: 2 نفر از زائران گیلانی نیز به دلیل کهولت سن در سفر عمره سال جاری در عربستان فوت کردند.
 
* برخورد شدید با حاملان مواد مخدر 
یگانه با اشاره به ضرورت مقابله و برخورد شدید با حاملان مواد مخدر عنوان کرد: در همین زمینه 24 نفر از زائران دستگیر و تحویل مراجع  قضایی شدند.
مدیر حج و زیارت گیلان اضافه کرد: کلاس‌های مبارزه با مواد مخدر با استفاده از کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان برای زائران برگزار و قوانین سخت کشورمان و عربستان را به آنها گوشزد کردند. 
وی اضافه کرد: 11 نفر از دیگر نیز به دلیل حمل مواد مخدر ممنوع‌الخروج شدند و بقیه نفرات با ضبط مواد مخدر و قید ضمانت به سفر عمره اعزام شدند.

* برگزاری کارگاه حجاب عمره گزاران 
یگانه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقوله حجاب و عفاف ابراز داشت: کارگاه‌های حجاب برای زائران گیلانی برگزار شد و در همین رابطه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدیریت حج و زیارت راه‌اندازی شد. 
این مسئول ادامه داد: حجاج و زائران گیلانی از باحجاب‌ترین و منظم‌ترین زائران سال جاری کشور در عربستان بودند.
مدیر حج و زیارت گیلان از مدیران فرودگاه، پلیس فرودگاه، گمرک، بانک‌های عامل، اداره گذرنامه، خانه مطبوعات و رسانه‌های محلی و ملی قدردانی کرد. 

* ثبت‌نام عمره مفرده در روزهای آینده
مدیر حج و زیارت گیلان با اشاره به اعزام 800 هزار تا یک میلیون نفر به حج عمره مفرده در کشور در سال جاری خاطرنشان کرد: طبق قرعه‌کشی انجام شده، تا قبل از آغاز اعزام به حج عمره در اسفند ماه سال گذشته تعداد 2 میلیون و 700 هزار فیش موجود است.
وی ابراز داشت: در فروردین ماه سال 87 بالغ بر 600 هزار فیش عمره در دست مردم وجود داشت که در بازه زمانی برای ثبت‌نام فروردین تا خرداد 87 این آمار به 3 میلیون و 373 هزار نفر افزایش یافت.
یگانه با بیان اینکه این تعداد در سال‌های گذشته اعزام شدند، ادامه داد: تا اسفند 89 این تعداد فیش حج عمره به 2 میلیون و 700 هزار کاهش یافته است.
این مسئول با اشاره به اینکه با اعزام 800 هزار تا یک میلیون نفر زائران حج عمره آمار مذکور کاهش می‌یابد، اذعان داشت: طبق اعلام سازمان ثبت‌نام جدید برای حج عمره به‌زودی آغاز می‌شود. 
به گزارش فارس، اعزام بیش از 17 هزار نفر گیلانی به سفر معنوی حج عمره از پنجم اسفند 89 آغاز و تا هفته‌ای که گذشت ادامه داشت. 
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول