اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

در پیگیری و اجرای مصوبات موفق عمل کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان بوشهر نتایج‌های خوبی برای آموزش و پرورش داشته است که در پیگیری و اجرای این مصوبات عملکرد خوبی داشته‌ایم.

در پیگیری و اجرای مصوبات موفق عمل کرده‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حاجی زاده پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر بخشی از این مصوبات آغاز شده، بخشی به بهره‌برداری رسیده وبخشی دیگر نیز به زودی افتتاح می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نسبت به سایر دستگاه‌ها پیشتاز هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برغم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف و کاهش یارانه برخی کالاها و خدمات، مبلغ سرانه مدارس شبانه‌روزی ثابت مانده است و این امر اداره این مدارس را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
حاجی زاده افزود: پیش از اجرای این قانون بسیاری از اقلام غذایی با یارانه‌های اختصاصی خریداری و هزینه آب و برق نیز با یارانه پرداخت می‌شد اما از زمان حذف برخی یارانه‌ها به دلیل اینکه مبلغ سرانه مدارس شبانه‌روزی افزایش نیافته است فعالیت این مدارس دچار مشکل شده است و فشار مضاعفی را متحمل می‌شوند.
وی بدون اشاره به اعتبارات امسال آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سهم اعتبارات اختصاصی در سال جاری در ردیف استان 24 تا 25 هستیم و انتظار داریم در توزیع اعتبارات مازاد بردرآمد استان به این اداره توجه ویژه‌ای شود.
حاجی زاده تصریح کرد: اعتباراتی در بخش های مختلف در سال گذشته برای این اداره مصوب شد که هنوز محقق نشده است و نیاز به تاکید بیشتر برای تخصیص دارد.
وی ادامه داد: اعتباراتی که در سفرهای استانی هیئت دولت به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، آنچه که در تعهد وزارتخانه بوده محقق شده اما هنوز وزارت نفت به تعهدات خود عمل نکرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: باتوجه به مطرح شدن مسئله رعایت حجاب در مدارس استان، طرح حجاب برتر در مدارس خاص ضروری است.
وی اضافه کرد: شیوه‌نامه‌ای در همین زمینه تنظیم شده است که امیدواریم با همکاری خانواده‌ها این طرح از اول مهرماه در این مدارس به شیوه ای مطلوب اجرا شود.
حاجی زاده بیان کرد: آموزش و پرورش بزرگترین اداره استان است اما هم اکنون در یک بنای تخریبی با ظریب امنیتی صفر مستقر است و از آنجا که 70 درصد مصالح تشکیل دهنده این بنا چوب است احتمال آتش‌سوزی آن بسیار زیاد است.
وی با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در هوشمندسازی مدارس گفت: 600 مدرسه استان به کلاس‌های هوشمند مجهز شده است و هزار مدارسه نیز از اینترنت و اینترانت برخوردار هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول