اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بازگشایی مدارس صورت می‌گیرد؛

استقرار اکیپ‌هایی راهور در سطح شهرهای استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به بازگشایی رسمی مدارس تا چند روز دیگر گفت: همزمان با بازگشایی مدارس اکیپ‌هایی از نیروی انتظامی در سطح شهرهای استان مستقر می‌شوند.

استقرار اکیپ‌هایی راهور در سطح شهرهای استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مقصود شمس‌آذر شامگاه چهارشنبه در مدیران آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس 240 نفر از پرسنل نیروی انتظامی در سطح شهر مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه 33 نفر از پرسنل نیروی انتظامی همزمان با بازگشایی مدارس به صورت موتورسوار در خیابان‌ها حضور می‌یابند، افزود: 169 نفر از پرسنل نیروی انتظامی نیز به صورت پاس پیاده در سطح شهر حاضر می‌شوند، ضمن اینکه بیش از هفت تیم نظارتی نیز در سطح خیابان‌ها حضور می‌یابند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان درباره چگونگی اجرای طرح ایمنی همزمان با بازگشایی مدارس تصریح کرد: این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست آن از اول تا 16 مهر ماه و مرحله بعدی از 16 مهر ماه تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: 66 مدرسه به صورت ویژه زیر پوشش نیروی انتظامی برای جلوگیری از تخلفات خاصی قرار می‌گیرند.
شمس‌آذر با اشاره به حضور موتورسوران و پاس پیاده در محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: این عوامل به بازگشایی گره‌های ترافیکی کمک می‌کنند.
وی بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان سرویس‌های مدارس افزود: رانندگان خودروهای سرویس مدارس باید قبل از به‌کارگیری دوره‌های آموزشی لازم بگذارنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان اضافه کرد: معاینه فنی خودروهایی که به عنوان سرویس مدارس انتخاب می‌شوند باید جدی‌تر دنبال شود ضمن اینکه مدارک آنها هم باید از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی  کنترل و تایید شود.
وی با اشاره به وجود مزاحمت‌های برخی موتورسواران در مقابل مدارس دخترانه بر برخورد جدی با این افراد توسط پلیس تاکید کرد.
شمس‌آذر با اشاره به خط‌کشی‌های انجام شده در سطح خیابان‌های شهرها گفت: نیاز شهر بسیار بیشتر از کارهای انجام شده است.
وی بر حادثه‌خیز بودن برخی نقاط در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید سرعت‌گیر در این مناطق نصب شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به فقدان علائم راهنمایی و رانندگی در اغلب شهرک‌های شهر زنجان تصریح کرد: مسئولیت برخی حوزه‌ها مانند مناطق بالای نمایشگاه کاسپین مشخص نیست، به طوری که به هنگام بروز مشکل هیچ ارگانی مسئولیت قبول نمی‌کند.
وی با اشاره به افزایش بعدا کشته‌ها ناشی از تصادفات طی پنج ماه سال جاری نسبت به سال گذشته از نیاز کمربندی‌های زنجان به پل عابر پیاده در هر 500 متر خبر داد و افزود: در پنج ماه نخست سال جاری 27 کشته در تصادفات رانندگی اتفاق افتاده که 14 مورد مربوطه به موتورسوران و 10 مورد مربوط به پیاده‌ها بوده است.
شمس‌آذر ادامه داد: شهرداری‌ها مشکلات خودشان را دارند ولی باید در نظر گرفت که مردم توجهی به مشکلات مالی ارگان‌ها از جمله شهرداری ندارند، بنابراین باید اصلاحات لازم در جاده‌ها با تزریق بودجه انجام شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول