اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با حوزه‌های علمیه سراسر کشور؛

حوزه‌های علمیه شمال کشور بازگشایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با کل کشور، حوزه‌های علمیه شمال کشور نیز بازگشایی شد.

حوزه‌های علمیه شمال کشور بازگشایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منطقه پنج کشور ظهر امروز در مراسم بازگشایی حوزه علمیه عصمتیه بابل گفت: با توجه به تحولات منطقه و جهان در حال حاضر نقش حوزویان پررنگ‌تر شده است.
علی غفاری اظهار داشت: برای موفقیت در حوزه ابتدا باید با خود و درون خود تصفیه کنیم و اینکه قرار است به کجا برسیم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت حوزه‌های علمیه نامحدود است، خاطرنشان کرد: علت نامحدود بودن فعالیت حوزه علمیه به خاطر نیاز نامحدود جامعه به فقه و فقاهت و مسائل دینی در تمام دوران عمر بشریت است و حوزه علمیه تا زمانی که جهان باقی است و این اقیانوس طوفانی در حال خروش است سکان‌دار دائمی باقی می‌ماند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منطقه پنج کشور تصریح کرد: ما در جایگاه یک طلبه باید خود را برای فعالیت نامحدود با تلاشی مضاعف که خستگی به خود راه نداده و هرگز به پایان نرسد آماده کنیم.
وی به تحولات بزرگی که در حال حاضر در منطقه رخ داده اشاره و تصریح کرد: با تحولات بزرگی که در منطقه رخ داده نیاز به طلاب بسیار بیشتر شده و انقلاب به عنوان مشعل‌دار هدایت در دنیا بوده و بر کسی پوشیده نیست و نقش حوزویان به عنوان مشعل‌های هدایت و وارثان نبی اکرم (ص) بسیار پررنگ‌تر خواهد بود.
غفاری بیان داشت: بسیاری از ضد ارزش‌های موجود در اسلام به صورت عرف در بین مردم رواج یافته و کسانی که وارد حوزه می‌شوند باید از بسیاری از مسائل چشم‌پوشی کنند تا در حوزه ماندگار باشند، ما حق نداریم از کسی الگو بگیریم بلکه ملاک عمل ما نبی اکرم و ائمه است.
وی تصریح کرد: باید همچون نبی اکرم ابتدا نفس خود را اصلاح کنیم و به تربیت اهمیت ویژه دهیم آنچه در حوزه‌های علمیه اصل است بحث تربیت بوده که مقدم بر تعلیم بوده چیزی که امروزه در مدارس ما بسیار کمرنگ شده است.
غفاری گفت: آنچه در تمام دوران جز دغدغه‌های علمای دینی ما بود پرورش صفات و خصلت‌های اهل بیت (ع) به طلبه‌ها است تا بهترین وارثان اهل بیت شوند و این امر با توجه به اینکه امروزه تمام چشم‌های جهان به انقلاب ما دوخته شده و با وجود سم‌پاشی‌ها و تبلیغات سوء که انجام می‌گیرد توجه به این امر از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی اذعان داشت: این حوزه که از سال 1383 زیر پوشش حوزه علمیه خواهران کشور قرار گرفت فعالیت ارزنده و ممتاز کشوری در بخش پژوهشی و فرهنگی داشته و امروز نیز همزمان با کل کشور با 25 مدرسه در مازندران و گلستان سال جدید را آغاز کرد تا وظیفه خود را در قبال تعلیم و تعلم انجام دهد.
انتهای پیام/ن20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول