اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان تهران و البرز خبر داد:

دستگیری 12 عضو اصلی گلدکوئیست در کرج

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان تهران از دستگیری 12عضو اصلی شرکت هرمی گلدکوئیست دراستان تهران و البرز خبر داد.

دستگیری 12 عضو اصلی گلدکوئیست در کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، حمید رضا گل صباحی با اعلام این  خبر اظهار داشت: این افراد که با ترفندهای مختلف از جمله خرید تور مسافرتی و اعزام به خارج از اعضای خود، کلاهبرداری میلیاردی کرده بودند با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان تهران و البرز شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در پی شکایت فردی به نام «آرش» مبنی بر اینکه یکی از دوستان وی به نام «فرشید» با طرح این موضوع که می‌تواند تور مسافرتی خارج از کشور برای او مهیا کند مبلغ 8 میلیون تومان از وی اخذ ولی در قبال اعزامش به خارج از کشور اظهار کرده است که علاوه بر مبلغ پرداختی باید دو نفر دیگر از دوستانش را نیز به شرکت آنها معرفی کند در غیر این صورت نه تنها به خارج اعزام نمی‌شود بلکه مبلغ پرداختی نیز عودت نمی‌گردد رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
گل صباحی افزود: در حالی که رسیدگی به شکایت «آرش» در حال بررسی بود 6 نفر دیگر به پلیس آگاهی مراجعه و از اعضای یک شرکت هرمی که از آنها مبلغ 60 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند اعلام شکایت کردند.
وی افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد که «فرشید» در هر دو کلاهبرداری دست داشته است و از اعضای اصلی یک شرکت هرمی می‌باشد بنابراین در اولین فرصت محل زندگی وی شناسایی و دستگیر شد.
گل صباحی ادامه داد: با دستگیری فرشید، وی پرده از یک کلاهبرداری بزرگ تحت عناوین مختلف از جمله کوئیست انترنشنال، کیوآی، کوئیست نت و کوئیست و کیشن برداشت و مشخص شد که اعضای این شرکت به خاطر این که نام گلدکوئیست در اذهان عمومی جلوه و اعتبار خود را از دست داده است تحت عناوینی که ذکر شد اقدام به کلاهبرداری از افراد ساده لوح و ناآگاه می‌کردند.
ئیس پلیس آگاهی استان تهران و البرز افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده مشخص شد که اعضای این باند کلاهبردار در شهرهای تهران، شیراز، اهواز، اصفهان، زاهدان و رشت نیز با تأسیس دفاتری در حال عضوگیری و کلاهبرداری از افراد ساده لوح هستند بنابراین با تلاش شبانه روزی کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی دفتر اصلی این باند در تهران شناسایی و تعداد 11 نفر دیگر از اعضای اصلی این باند دستگیر شدند.
وی گفت: با دستگیری 12 عضو اصلی این باند سایر دفاتر آنها در شهر و استان‌های مذکور شناسایی و همگی پلمپ شدند.
سرشاخه اصلی این باند با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی و سایر اعضا نیز با قرار وثیقه 100 میلیون تا 500 میلیون تومانی روانه زندان و یا با تودیع این قرارها آزاد شدند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول