اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آمل:

60 درصد نانوایان آمل از جوش‌ شیرین استفاده میکنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: 60 درصد نانوایان شهرستان آمل از جوش‌ شیرین استفاده می‌کنند.

60 درصد نانوایان آمل از جوش‌ شیرین استفاده میکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمزه قاسمی ظهر امروز در کارگروه بهداشت شهرستان آمل با اشاره به اینکه نان سالم از جمله قوت‌های غالب مردم و نیاز ضروری آنها است، تصریح کرد: این ماده غذایی باید به صورت سالم به دست مردم برسد.
وی با تاکید بر اینکه براساس نشست‌هایی با اتحادیه خبازان تمام نانوایان ملزم به حضور در دوره‌های آموزشی شده‌اند، گفت: به نانوایان توصیه شده از آرد‌هایی که فاقد ارزش غذایی باشند استفاده نکنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به اینکه براساس آزمایش‌هایی از نان‌هایی پخت شده در شهرستان آمل مشخص شده که 60درصد نانوایان آملی از جوشن شیرین استفاده می‌کنند، اظهار داشت: جوش شیرین انسان را دچار سو‌ء هاضمه می‌کند و این سوء هاضمه عواقب زیادی برای مصرف‌کننده دارد.
وی با بیان اینکه بیشتر مردم رغبت به استفاده از نان سفید دارند، افزود: نان سفید ارزش غذایی ندارد و این آرد باید درصدی از سبوس نیز داشته باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با تاکید بر اینکه نانوایان براساس دستورالعمل‌های داده شده باید با لباس‌های روشن و متحدالشکل به ارائه خدمات بپردازند، گفت: باید تمام شرایط برای اینکه نان مناسب به دست مردم برسد مهیا شود.
قاسمی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی در آغاز فصل بارندگی باید فکری برای جمع‌آوری برخی پسماندها و آب‌های سطحی داشته باشند، تصریح کرد: انباشت این آب‌ها موجب ایجاد بوی بد و راهیابی آنها به خانه‌های مردم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بیماری‌ وبا همه‌گیر شده و وزارت بهداشت نیز در این زمینه توصیه‌هایی کرده است، متذکر شد:  این بیماری هر پنج تا هفت سال همه‌گیر می‌شود و مهم‌ترین راه انتقال آن نیز آب آلوده است.
قاسمی در پایان اذعان داشت: در مازندران موردی در این زمینه مشاهده نشده، اما باید در زمینه مصرف سبزیجات در این برهه از زمان نهایت دقت را به کار برد.
انتهای‌ پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول